در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

اهداف قیام عاشورا از زبان امام جمعه سلفچگان

امام جمعه سلفچگان گفت: نفسِ حرکت امام حسین(ع) قیام بود؛ نفسِ ایجاد مقاومت و اعلام مقاومت و عدم سازش و تسلیم بود.

حجت الاسلام غروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به ماه محرم و روز عاشورا اظهار داشت: قیام فراموش‌نشدنی ابی‌عبدالله (ع) یک حادثه استثنایی و تاریخی بود که نه پیش از آن و بعد از آن تا امروز هیچ حادثه‌ای به آن عظمت و تأثیر در جهان اتفاق نیفتاده است.
وی با اشاره به هدف قیام حسین(ع) گفت: حقیقت این است که امام حسین نه برای حکومت کردن می‌رفت و نه برای کشته شدن.
غروی ادامه داد: کشته شدن و حکومت کردن هدف‌های امام حسین نبودند، بلکه نتایج حرکت آن‌حضرت بودند. یکی از این دو، نتیجه قطعی حرکت بود و امام حسین در این راه یا به حکومت می‌رسید و یا کشته می‌شد.
وی خاطر نشان کرد: اما هدف امام حسین نفسِ حرکت و قیام بود؛ نفسِ ایجاد مقاومت و اعلام مقاومت و عدم سازش و تسلیم.
غروی بیان داشت: اگر این مقاومت و این حرکت به حکومت می‌رسید حضرت دنباله حکومت نبوی و علوی را ادامه می‌داد، اما اگر نهایتِ این کار، کشته شدن و شهادت بود، باز هم امام حسین استقبال می‌کرد، چون هدف او انجام شده بود، با خودِ این حرکت.
وی افزود: هدف امام حسین این بود که نفسِ انجام این حرکت سرمشقی باشد برای همه مسلمانانی که آن روز و در طول تاریخ به دنیا می‌آمدند، این حرکت، یک خلأ را در نظام اسلامی پُر می‌کرد. این همان چیزی بود که پیغمبر اکرم(ص) آن را تعلیم داده بود و فرموده بود که هنگامی که دیدید دنیا رو به ویرانی می‌رود، نظام اسلامی رو به فساد می‌رود، باید حرکت کنید و قیام کنید. این را پیغمبر فرموده بود.
امام جمعه سلفچگان تاکید کرد: اما خودِ پیغمبر طبعاً این عمل و این فریضه الهی را نمی‌توانست انجام بدهد، چون در زمان آن بزرگوار که چنین موضوعی محقق نمی‌شد و چنین انحراف و فساد کلانی به وجود نمی‌آمد. این عمل بایستی انجام می‌گرفت و این کار را باید یکی از اوصیایش انجام می‌داد و به مردم یاد می‌داد و امام حسین علیه السلام یاد داد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44220
اخبار مرتبط

نظرات شما