عضو شورای اسلامی شهر قم:

اربعین نقطه مشترک همه آزادی‌خواهان جهان است

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اربعین نقطه مشترک همه آزادی‌خواهان جهان است، گفت: دشمن از جهاد تبیین اربعین وحشت دارد و به دنبال به حاشیه کشاندن بزرگ‌ترین تجمع دینی جهان است.

محمود مسگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام اظهار داشت: عاشورا ریشه در اعتقادات مردم ایران دارد و در همه ادوار تاریخی مردم ایرانی در ایام محرم و صفر به عزاداری می‌پرداختند، امام صادق علیه‌السلام فرمودند که برای شهادت سیدالشهدا شور و حرارتی در دل‌ها ایجاد خواهد شد که تا قیامت ادامه خواهد داشت و سرد نخواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم با آزادی بیشتری توانستند یاد و نام سیدالشهدا و اهداف قیام عاشورا را ترویج کرده و زنده نگه دارند، شهدای جنگ تحمیلی تربیت‌یافته مکتب سیدالشهدا به رهبری امام خمینی (ره) بودند.
وی افزود: بعد از سقوط صدام و رژیم بعث عراق، روابط ایران و عراق با اعتقادات مشترک دو ملت یعنی سیدالشهدا مستحکم شد و تجمع اربعین  به‌عنوان یک واقعه عظیم در سطح بین‌المللی شکل گرفت، اربعین و شور و عشق تجمع میلیونی اربعین برای آنهایی که در حال بررسی فرهنگ شیعه بودند یک اتفاق فرهنگی بود که هیچ کجا مشاهده نکرده بودند.
مسگری خاطرنشان کرد: حقیقت اربعین تا جایی پیش رفته است که غیرمسلمانان و غیرشیعیان نیز آن را گرامی می‌دارند و در این تجمع میلیونی شرکت می‌کنند، اربعین و قیام سیدالشهدا نقطه مشترک همه آزادی‌خواهان جهان شده است، امام حسین علیه‌السلام یک ابرمرد تکرارنشدنی برای آنهایی که به دنبال استقلال و رهایی از استعمار هستند می‌باشد. 
عضو شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: در مقابل شبهه‌افکنی‌های دشمن وظیفه همه در هر جایگاهی که هستند این است که اربعین حسینی را تبیین کنند، دشمن گاهی علناً دشمنی می‌کند و گاهی مخفیانه و با واردکردن خرافات به دنبال ضربه‌زدن به مکتب حسینی است در اینجا لازم است همان جهاد تبیینی که مدنظر مقام معظم رهبری است به‌درستی انجام شود تا دشمن نتواند به موضوع اربعین آسیب بزند.
وی عنوان داشت: این روزها مصاف اصلی ما با دشمنان مکتب سیدالشهدا در فضای مجازی و جنگ نرم است که باتقوا و تأسی به امام حسین علیه‌السلام می‌توان هدف اصلی قیام سیدالشهدا را تبیین کرد و اربعین بهترین فرصت برای تبیین است و دشمن از همین وحشت دارد و به دنبال به حاشیه کشاندن بزرگ‌ترین تجمع دینی جهان است.
مسگری با بیان اینکه هرچه هجمه دشمنان بیشتر می‌شود مشاهده می‌کنیم که حضور مردم در تجمع اربعین بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بزرگ‌ترین رسالت در تبیین عاشورا  توسط حضرت زینب سلام‌الله‌علیها انجام شد، همان زمان نیز عقیله بنی‌هاشم به امام سجاد علیه‌السلام فرمودند که روزی این جا محل حضور و زیارت عاشقان و دلدادگان خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: مردم با چشمان خود معجزات اربعین را مشاهده کردند، اربعین ریشه در اعتقادات مردم دارد دشمن خیال خام کرده است که بتواند اربعین را کم‌رنگ کند نه‌تنها اربعین را نمی‌توان از شیعیان گرفت؛ بلکه اربعین را از غیرشیعیان آزادی‌خواه هم نمی‌توان گرفت.
وی گفت: در مراسم حج تمتع ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در کشوری که امکانات و زیرساخت‌های مناسبی دارد حضور پیدا می‌کنند که گاهی سو مدیریت هم صورت می‌گیرد؛ اما در تجمع اربعین بیش از ۱۰ برابر این جمعیت در کشوری حضور پیدا می‌کنند که زیرساخت‌های مناسبی ندارد؛ اما بدون دخالت دولت‌ها و فقط با مدیریت مردمی به بهترین شکل اجرا می‌شود کاری که از دل انجام شود به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44320
اخبار مرتبط

نظرات شما