رئیس دانشگاه پیام‌نور قم:

پیاده‌روی اربعین معادلات دشمنان را برهم زد

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم با اشاره به اینکه حماسه پیاده‌روی اربعین معادلات دشمنان را برهم زد، گفت: دشمنان تبلیغات گسترده علیه پیاده‌روی اربعین به راه انداختند تا این حرکت عظیم شکل نگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجب اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: وقتی به حادثه عاشورا نگاه می‌کنیم در یک مقطع تاریخی و در یک مکان اتفاق افتاد؛ اما این حادثه خصوصیات و ماهیتی داشت که در آن زمان و مکان خلاصه نشد و عالم‌گیر شد و منشأ تحولات اجتماعی در تاریخ بشریت شد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور قم ادامه داد: هر حرکت اجتماعی و اصلاحی تا زمانی که در مسیر حق‌طلبی و آزادی‌خواهی قدم برداشت از عاشورا سال ۶۱ به بعد به‌نوعی  الهام گرفته از واقعه عاشورا است؛ لذا سیدالشهدا در جریان کربلا و حادثه عاشورا یک مسیری را معین می‌کنند که این مسیر شخصی نیست؛ بلکه این جریان متعلق به یک سنت و قانون الهی است و جریان حق و باطل است و تقابل بین حق و باطل همیشه وجود دارد.
اکبرزاده افزود: به تعبیر شهید مطهری شمر و یزید ۱۴۰۰ سال پیش مُرد شمر و یزید زمان را بشناسید در قرآن کریم دو حزب وجود دارد یکی حزب‌الله و یکی حزب شیطان و اتفاقاً در بیانات اباعبدالله و امام سجاد علیه‌السلام به این دو حزب اشاره شده است؛ لذا در نامه‌ای که به سران بصره می‌نویسند بنی‌امیه را پیروان شیطان می‌دانند.
وی گفت: حزب‌الله و حزب شیطان خصوصیاتی دارند، قرآن کریم یکی از کارهایی که انجام داده است این می‌باشد که دشمن‌شناسی را به ما آموخته است خداوند در قرآن می‌فرمایند که شیطان دشمن شما است و خصوصیات و روش‌های شیطان را نیز بیان می‌کنند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور قم عنوان داشت: چند روش وجود دارد که شیاطین، انسان‌ها و اجنه به کار می‌گیرند، در مقابل راه انبیا و در مسیر حق همواره دشمنانی وجود دارد و این دشمنان به یکدیگر کمک فکری می‌دهند تا موجب انحراف فکری انسان شوند تا از مسیر حق بازگردند؛ لذا تبلیغ، تحریف، تطمیع و تهدید همواره در جبهه باطل وجود داشته است و به فراخور زمان و شرایط یکی از این روش‌ها را به کار می‌برد.
وی اضافه کرد: امام سجاد علیه‌السلام در یکی از دعاهای صحیفه سجادیه می‌فرمایند شیطان با دو ابزار شبهه و شهوت به دنبال انحراف انسان‌ها است؛ لذا در جریان مقابل جبهه حق از زمان پیامبر گرامی اسلام تا امروز جریان تبلیغ، تحریف، تطمیع و تهدید همواره وجود داشته است و امروز با گسترش رسانه‌های جمعی و فناوری‌های نوین این تبلیغ و تحریف شدت گرفته و اثرگذاری آن بیشتر شده است.
اکبرزاده تأکید کرد: برای سرکوب‌کردن جریان حق و برای اینکه حق نتواند در دل‌ها نفوذ کند همواره شبهه‌افکنی‌ها و تحریف‌ها وجود دارد هر سال دشمنان دین خدا سعی دارند که نور خدا را خاموش کنند مسیر امام حسین علیه‌السلام مسیر نورانیت، حق، توحید و خداشناسی است؛ لذا دشمنان سعی دارند این نور را با ابزارهای مختلف خاموش کنند به همین خاطر هرساله هجمه عظیمی علیه عزاداری سیدالشهدا وارد کنند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور قم تصریح کرد: در چند سال اخیر که حرکت عظیم اربعین شکل‌گرفته است و این حرکت عظیم معادلات و محاسبات دشمنان را به‌هم‌ریخته است به همین علت دشمنان سعی دارند که جلسات عزاداری از جمله پیاده‌روی اربعین شکل نگیرد؛ زیرا این اشک‌ها و این عزاداری‌ها باعث می‌شود مردم نسبت به ظلم و استکبار حساس شوند و به مبارزه با این‌ها بپردازند.
اکبرزاده اضافه کرد: دشمن سعی می‌کند نورانیت مسیر سیدالشهدا را خاموش کند؛ اما اراده الهی و ایمان انسان‌ها خنثی‌کننده توطئه‌ها بوده است و با همه این هجمه‌ها مشاهده می‌کنیم بر شور، هیجان و انگیزه برای عزاداری سیدالشهدا افزوده می‌شود و تجلی عظیم آن در پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌شود و انءشاالله این حرکت عظیم بساط کفر، شرک و نفاق را برچیده خواهد کرد.


انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44605
اخبار مرتبط

نظرات شما