تأملی بر یک مشکل اساسی؛

بن‌بست باجک!

اهالی باجک و عمار یاسر سال‌هاست منتظر احداث خیابان استاد فقیهی حدفاصل خیابان ۱۹ دی به عمار یاسر هستند و شکایت و اعتراضات خود را بارهاوبارها به طرق مختلف به گوش مسئولان رسانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  خیابان ۱۹ دی یا به قول قمی‌ها باجک، یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های قم است که این روزها برخلاف گذشته به حاشیه رفته است.

بستن کنارگذر تونل غدیر، در مناسبت‌های ملی و مذهبی در کنار ترافیک‌های روزمرۀ این مسیر به سمت بازار تبدیل به بحرانی جدی برای ساکنین، کسبه و مدیریت شهری شده است.  
با شرایط ویژه‌ای که شهر مقدس قم دارد، هسته مرکزی شهر شاهد ترافیک سنگین و عدم دسترسی ساکنین به منازلشان به دلیل عدم وجود معابر استاندارد و کافی برای این منطقه است.
اهالی باجک یک و عمار یاسر سال‌هاست منتظر احداث خیابان استاد فقیهی حدفاصل خیابان ۱۹ دی  به عمار یاسر هستند و شکایت و اعتراضات خود را بارهاوبارها به طرق مختلف به گوش مسئولان رسانده‌اند که متأسفانه برخی مدیران و دستگاه‌های اجرایی از احداث آن به بهانه‌های مختلف سر باز می‌زنند و مصلحت  مردم و شهر را  فدای منافع سازمانی و یکی از بانک‌ها کرده‌اند.
سال‌های گذشته احداث این خیابان به دلیل تاریخی اعلام‌شدن بافت این منطقه  متوقف شد درحالی‌ که نظر میراث‌ فرهنگی بر این است که این خیابان از طریق طرح ویژه قابل احداث است. مردم و اهالی منطقه معتقدند  ازآنجایی‌ که احداث این خیابان منفعت مالی از قبیل فروش تراکم برای برخی دستگاه‌های اجرایی ندارد، متأسفانه با توجیهاتی احداث آن را غیرممکن می‌دانند.
 توسعه بنای بانک مسکن در مسیر خیابان استاد فقیهی نیز یکی از عوامل مهم عدم احداث این خیابان است و این توسعه بنا خیانت به مردم و هسته مرکزی شهر است و در صورت بروز حادثه  در این منطقه به‌هیچ‌عنوان امکان امدادرسانی به اهالی منطقه وجود ندارد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/44755
اخبار مرتبط

نظرات شما