رئیس دفتر رئیس جمهور:

وظیفه ما حمایت و نظارت بر بخش خصوصی است/ پیگیر حقابه هیرمند هستیم اما معطل آن نخواهیم ماند

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره کارنامه دولت سیزدهم توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور در برنامه صف اول درباره سفر استانی رئیس جمهور به عسلویه گفت: برای بهره برداری از فاز یازده پارس جنوبی به عسلویه رفتیم که مجموعه ای بسیار افتخار آمیز از نظر فنی، دانش تخصصی ، کار بومی و بهره برداری از میدان مشترک گازی ایران و قطر در نقطه صفر آبهای مرزی در منتهی علیه جنوب ایران با همت متخصصان ایرانی بودیم. مجموعه ای که حدود بیست سال با تعلل مدیران وقت مواجه بود و با انعقاد قراردادهای مختلف با شرکت توتال متوقف مانده بود اما اراده ای قوی از دولت مردمی شاهد بودیم که به دنبال ایرانی قوی هست و باعث افتخار ما شد.

در آینده نزدیک از پارس جنوبی ۵۰ میلیون متر مکعب گاز برداشت خواهد شد

وی ادامه داد: امروز بهره برداری روزانه هفت میلیون متر مکعب گاز و در آینده با تکمیل چاه ها با  پنجاه میلیون متر مکعب گاز به صورت روزانه دستاورد بزرگی محسوب می شود. در زمستان گذشته به این دلیل میزان گاز برخی مناطق دچار تنش شد که میزان گازی که از ترکمنستان می گرفتیم ده میلیون متر مکعب بود اما این گاز قطع شد و اثر بدی بر روی نقاط کمی داشت اما امروز در آغاز بهره برداری از پارس جنوبی به هفت میلیون متر مکعب رسیده ایم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال چرایی نام گذاری دولت مردمی بیان کرد: یکی از دغدغه های اصلی رئیس جمهور مردم هستند و این در سوابق قبل از دولت نیز همه آنهایی که رئیس جمهور را می شناسند وی را به عنوان یک فرد دغدغه مند نسبت به مشکلات مردم می دانند و در هر سمتی که داشته است این موضوع مشهود بوده است. همه روسای جمهور با رای مردم روی کار می‌آیند اما مهم این است که بعد از رای مردم هم دغدغه حکمرانی شان اهداف سیاسی بود یا خواست مردم؟ در این دو سال رئیس جمهور حدود ۶۰ سفر به استان ها داشتند برای رفع مشکلات مردم.

 رئیس جمهور بارها اعلام کرده است که باید کار‌ها به مردم و بخش خصوصی واگذار شود 

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تنها بخشی از ارتباط رئیس جمهور با مردم را رسانه منعکس می کند برای مثال دیشب تا ده شب  رئیس جمهور با توده مردم دیدار داشتند و این در رسانه هرگز منعکس نخواهد شد. حتی با دولت احمدی نژاد هم که ارتباط خوبی با مردم داشت ارتباط دولت رئیسی با مردم فاصله بیشتری از این دولت دارد.

اسماعیلی درباره میزان مشارکت مردم در موضوع اقتصاد گفت: معتقدیم که هم در اقدامات نرم افزاری و هم سخت افزاری این دولت مردم را همراه خود کرده است. در عید ۱۴۰۱ دولت میوه شب عید مردم را خرید، اما برای ۱۴۰۲ از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی استفاده کرد و میوه شب عید مردم را بدون دخالت دولت تامین کرد. الان دولت در ۱۴۰۲ حتی موضوع کنترل بازار و قیمت‌ها را به استفاده از اتحادیه‌های صنفی واگذار کرده است. در حوزه مسکن از ظرفیت‌های مسکن برای ساخت و کنترل قیمت استفاده کردیم که بخش عمده اش ثمره به کارگیری مردم است. بار‌ها رئیس جمهور اعلام کرده است که باید کار‌ها به مردم و بخش خصوصی واگذار شود و ما تنها سه وظیفه داریم؛ هدایت، حمایت و نظارت.

 سد‌هایی را به بهره برداری رساندیم که بعضا ۱۵ سال بر زمین مانده بود

وی ادامه داد: ما سد‌هایی را به بهره برداری رساندیم که بعضا ۱۵ سال بر زمین مانده بود. پروژه‌های نیمه تمام علاوه بر اینکه در حال به هدر دادن سرمایه مالی ما بود بلکه اعتماد مردم را نیز داشتیم از دست می دادیم. هم احیا سرمایه مادی ما انجام شد و هم اعتماد از دست رفته مردم در حال بازگشت است. بسیاری از پروژه‌های ما نظیر آب رسانی به سنندج و تبریز از قبیل همین پروژه‌ها بوده است.

اسماعیلی درباره حق آبه هیرمند نیز بیان کرد: ما در عین حال که تلاش مجدانه خود را برای احیای حق آبه هیرمند گذاشته ایم اما معطل این موضوع هم نمانده‌ایم و این کلید واژه اصلی دولت در عرصه سیاست خارجی است که در عین حال که در تلاش برای از بین بردن تحریم ها هستیم اما معطل هم نخواهیم بود . مردم سیستان و بلوچستان و زابل و هیرمند و زاهدان مطمئن باشند که دولت نه برای طرح بلندمدت انتقال آب از دریا بلکه طرح های دیگری نظیر انتقال آب از دشت تهلاب را در دست دارد. ما در سالهای اخیر تنش آبی زیادی داشتیم اما برای شرب و صنعت و کشاورزی طراحی های زیادی داشته ایم و آب آنها را تامین کرده ایم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44901
اخبار مرتبط

نظرات شما