مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان قم:

پیاده‌روی اربعین دنیا را متحیر کرد

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم گفت: تجمع اربعین یک مدل از اتحاد امت است که دنیا را متحیر کرده است و قلب‌ها را به هم نزدیک‌تر و حب الحسین یجمعنا را تعریف کرده است.

حسین کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: امت اسلامی اهمیت و احترام زیادی برای اهل‌بیت علیهم‌السلام مخصوصاً سیدالشهدا قائل هستند، غیر از امام حسین علیه‌السلام برای هیچ امام و معصومی مراسم  اربعین برگزار نمی‌شود و این یعنی عاشورا در روز عاشورا تمام نشده است و اربعین آن را تکمیل کرده است.
مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم ادامه داد: عاشورا دو فصل دارد فصل اول آن شهادت و فصل دوم روشنگری و افشاگری توسط امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها است که باعث تداوم نهضت اسلامی شده است.
وی افزود: امروز در یک جنگ شناختی قرار داریم که میدان نبرد آن ذهن، تفکر و دل مردم جامعه است، تجمع اربعین یک مدل از اتحاد امت است که دنیا را متحیر کرده است و قلب‌ها را به هم نزدیک‌تر و حب الحسین یجمعنا را تعریف کرده است، پیاده‌روی اربعین دشمنان اسلام را به هراس انداخته است.
کاظمی بیان داشت: حضور غیرمسلمان در پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده یک وجه اشتراک بین همه انسان‌های جهان دارد و آن نگاه فطری به آزادی است، فطرت چیزی است انسان که بعد از سال‌ها به آن باز خواهد گشت، اگر با فطرت انسان‌ها به موضوعات بپردازیم بسیاری از مشکلاتی که در دنیا با آن روبرو هستیم را می‌توانیم کنار بزنیم.
مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم تصریح کرد: اربعین یکی از فرازهای مهم بعد از عاشورا است که به نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع تبدیل شده است این تجمع معنوی عظیم همایش مردمی را با محوریت فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام تشکیل می‌دهد.
وی اضافه کرد: مسلماً چنین مراسم ساده و باعظمت از جنبه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و سیاسی آثار و برکات فراوانی دارد از جمله دستاوردهای اربعین تأثیر زیاد آن در اخلاق فردی و اجتماعی شرکت‌کنندگان در این حماسه عظیم است.
کاظمی بیان داشت: اربعین مقطع پایان‌یافتن اسارت اهل‌بیت علیهم‌السلام و کامل‌شدن رسالت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و امام سجاد علیه‌السلام در رسوا ساختن یزیدیان و رساندن پیام خون شهیدان کربلا به گمراهان است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45075
اخبار مرتبط

نظرات شما