مدیرکل غله قم:

۳۶۰ هزار تُن گندم در ۲ سال اخیر وارد قم شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار تُن گندم در راستای تأمین نیاز استان به این محصول راهبردی وارد سیلوی قم شد که این میزان نسبت به ۲ سال قبل از آن، ۳۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سعید محمدی با اشاره به اقدام‌های صورت‌گرفته برای تأمین نیاز مردم قم به کالاهای اساسی و تنظیم بازار استان در ۲ سال گذشته بیان داشت: در همین ارتباط طی مدت یاد شده ۱۳ هزار و ۲۷۲ تُن توزیع برنج در استان قم انجام شد که این حجم نسبت به سال‌های قبل از آن ۸۰ درصد افزایش داشت.
وی با تأکید بر این که اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم علاوه بر تأمین و تدارک برنج (خارجی) در تأمین شکر موردنیاز استان نیز اقدام‌های لازم را انجام می‌دهد، افزود: همچنین در ۲ سال گذشته ۱۱ هزار ۵۷۹ تُن شکر در استان قم توزیع شد که دررابطه‌با این محصول نیز شاهد رشد ۲۰ درصدی توزیع نسبت به سال‌های قبل از آن بودیم.
باز بودن نانوایی‌های منتخب اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در تعطیلات مناسبتی
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تأمین نان موردنیاز مردم در تعطیلات مناسبتی گفت: مطابق سال‌های گذشته در برخی از مناسبت‌های خاص مذهبی همچون ۲۸ صفر شمار قابل‌توجهی از نانوایی‌های قم تعطیل هستند، اما درعین‌حال تعدادی از نانوایی‌های منتخب برای تأمین نیاز مردم و به‌خصوص مسافران در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران فعال بوده و به ارائه خدمت می‌پردازند.
ابوالقاسم مقیمی معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم نیز روز دوشنبه گذشته در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان قم، گفته بود: باتوجه‌به تعطیلی پایان هفته جاری و حضور گسترده زائران در قم، پیش‌بینی‌هایی در خصوص فعالیت پردامنه اصناف بخصوص نانوایی‌های پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران اندیشیده شده است.
گفتنی است گندم موردنیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰ هزارتنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸ هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰ هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.
آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند بامهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به‌نحوی‌که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان‌های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.
به‌طورکلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های موردعلاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45194
اخبار مرتبط

نظرات شما