اعلام شد؛

برنامه‌های حرم مطهر و مسجد جمکران ویژه ایام سوگواری آخر ماه صفر

هم‌زمان با ایام سوگواری آخر ماه صفر و خیل عظیم زائران و مجاوران در شهر قم، ویژه‌برنامه‌های متعددی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام مهدی حسین‌زاده مسئول روابط‌عمومی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در همین خصوص، با اشاره به برپایی دسته عزاداری خادمان حرم مطهر، تصریح کرد: این دسته روز ۲۵ شهریور از ساعت ۹ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به‌طرف حرم مطهر حضرت معصومه (س) برپا و در صحن مطهر امام رضا (ع) به عزاداری خواهند پرداخت.
وی قرائت زیارت حضرت رسول (ص) از بعید در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) را از دیگر برنامه‌های مطهر یادکرد و گفت: مراسم قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) از بعید پنجشنبه ۲۳ شهریور از ساعت ۱۷:۳۰ بانوای حجت‌الاسلام مرتضی وافی و مداحی حسن پاکزمان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.
به گفته حسین‌زاده، در پنج‌روز پایانی ماه صفر مراسم عزاداری قبل از اذان ظهر هر روز با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری و مراسم عزاداری بعد از نماز عصر نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: هر روز قبل از اذان مغرب حجت‌الاسلام‌والمسلمین وافی برای زائران حرم مطهر سخنرانی می‌کند و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری نیز سخنران مراسم شب‌های حرم مطهر خواهد بود. ناصری، ایزدی، سلحشور، احمدی، زمانی و میرجعفری نیز در مراسم شب‌های حرم کریمه اهل‌بیت (س) مداحی خواهند کرد.
برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام سوگواری پایانی ماه صفر
روابط‌عمومی مسجد مقدس جمکران نیز در اطلاعیه‌ای با اشاره به برنامه‌های این مکان مقدس در ایام سوگواری ماه صفر، آورده است: در روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه نیز مراسم قرائت دعای کمیل با عنوان «کمیل عارفانه» با سخنرانی حجت‌الاسلام طباطبایی و قرائت دعای رضا ایزدی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
همچنین سحرگاه روز جمعه ۲۴ شهریورماه قرائت دعای ندبه با عنوان «ندبه انتظار» از ساعت ۶ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد و قرائت دعای عباس حیدرزاده برگزار می‌شود. این مراسم از شبکه قرآن و معارف سیما پخش زنده خواهد شد.
هم‌زمان با روزهای پایانی ماه صفر و ایام وفات پیامبر (س) و شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) از روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه تا جمعه ۲۴ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام طباطبایی و مرثیه‌خوانی رضا ایزدی بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.
از روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه تا شنبه ۲۵ شهریورماه بعد از نماز عصر نیز به همین مناسبت مراسم عزاداری با مرثیه‌خوانی عباس محمدی‌پور برپا خواهد شد.
گفتنی است علاوه بر حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، بقاع متبرکه و منازل بسیاری از مردم استان قم طی سه روز پایانی ماه صفر آیین‌های عزاداری و سوگواری در حال برگزاری است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45197
اخبار مرتبط

نظرات شما