در جلسه هیأت‌امنا ستاد دیه استان رخ داد؛

آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت میلاد پیامبر (ص)

پرونده ۱۷ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد در جلسه هیأت‌امنای ستاد دیه استان قم بررسی و مصوب شد؛ بدهی این افراد پرداخت و زمینه آزادی‌شان فراهم گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در جلسه هیأت‌امنا ستاد دیه استان که در سالن جلسات دادگستری با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری رئیس‌کل دادگستری، مدیرکل زندان‌ها، مدیرکل کمیته امداد و سایر اعضا هیأت‌امنا برگزار شد؛ پس از بررسی پرونده ۱۷ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد مصوب شد به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص)، با کمک ستاد دیه و اداره اوقاف شهرستان قم بدهی این افراد پرداخت و زمینه آزادی ایشان فراهم شود.
رئیس‌کل دادگستری با بیان اینکه بدهی این افراد بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده گفت: مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان توسط اداره اوقاف و از محل موقوفات شیخان قم، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ستاد دیه استان و الباقی از طریق گذشت شکات، پذیرش اعسار و آورده خانواده مددجویان فراهم گردیده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری در ادامه افزود: از ابتدای امسال تا کنون زمینه آزادی ۱۲۷ نفر از زندانیان غیرعمد توسط این ستاد فراهم گردیده که تعداد ۱۲۲ نفر آقا و ۵ نفر نیز خانم بوده‌اند.
رئیس‌کل دادگستری  بدهی این افراد را ۴۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تلاش و پیگیری‌ها ستاد دیه، حدوداً ۸۰ درصد این مبلغ از طریق گذشت شکات، آورده خانواده مددجویان و پذیرش اعسار تأمین و الباقی از طریق کمک خیرین و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت گردیده است.




انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
http://qomefarda.ir/45536
اخبار مرتبط

نظرات شما