مرکز آموزش افق قم، روزنه امید برای تحصیل

مرکز آموزش از راه دور افق قم طی چند سال گذشته خدمات بسیار خوبی به علاقه‌مندان ادامه تحصیل که به دلایل مختلف از آن بازمانده‌اند، ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جوان پارسی، خانم کبری ایزدان مدیر این مرکز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری با اشاره به مزایای آموزش از راه دور مثل یادگیری شخصی‌سازی شده، مدیریت زمان و مقرون‌به‌صرفه بودن اظهار داشت: مؤسسه و مدرسه آموزش از راه دور افق  از جمله مدارسی است که با داشتن دستورالعمل، قانون و مقررات مدارس روزانه و دارای مدارک موثق وزارت آموزش‌وپرورش در داخل و خارج کشور، کلیه بازماندگان از تحصیل بزرگسال و لازم‌التعلیم را که به دلایل ازدواج یا بیماری صعب‌العلاج  یا عدم دسترسی به مدرسه یا حامی خانواده در دوره متوسطه اول (۱۵ سال به بالا) و در متوسطه دوم (۱۸ سال به بالا) را با ثبت‌نام ترمی زیرپوشش می‌برد و بستر جامع و کاملی برای فراگیران مشکل‌دار در تعلیم فراهم می‌کند.
وی افزود: امروز به جرات می‌توانم بگویم مرکز آموزش از راه دور افق مهر (صبح امید سابق) تعداد زیادی از دانش‌آموزان بیمار ناعلاج و بازمانده ازدواج و طرد شده مدارس روزانه را تحت پوشش قرار داده و با خدمات ما، امروزه آنان از افراد مفید و مثمرثمر و تلاشگر در سازمان‌ها و ارگان‌ها  هستند و حتی برخی از آنان با کسب معدل ۲۰ و نزدیک ۲۰ در امتحانات نهایی موفق شده  و در رشته‌های عالی دانشگاه و  تربیت‌معلم پذیرفته و فارغ‌التحصیل شده‌اند.
 
 

وی ایجاد فرصت آموزشی برای کارگران، کارکنان و کارمندانی که فاقد مدرک دیپلم هستند، ایجاد فرصت آموزشی برای زنان و مادرانی که تحصیل خود را به هر دلیلی ناتمام رها کرده‌اند و کاهش بار مالی دانش‌آموزان روستایی که در محل زندگی آنها مقطع موردنیاز وجود ندارد را از دیگر مزایای این مرکز ذکر کرد.
ایزدان از جمله ویژگی‌های آموزش از راه دور را که زمینه‌ساز بسیار خوبی برای  ادامه تحصیل داوطلبین است، باتوجه‌به شعار آموزش آسان، باکیفیت، همیشه، همه‌جا و برای همه، قبولی واحدهای گذرانده شده، کاهش ساعات حضور در کلاس، اختیاری بودن حضور در کلاس، آموزش ازطریق کلاس‌های هدایت آموز شب، برخورداری از معافیت تحصیلی، آموزش به‌صورت نیمسالی برای مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم در رشته‌های نظری (ریاضی، تجربی و علوم‌انسانی) و کاردانش مراکز آموزش از راه دور افق (دخترانه) بیان کرد.
مدیر آموزشگاه افق کمک به ارتقا وضعیت آموزشی، پرورشی سایر علاقه‌مندان به تحصیل را از دیگر اهداف تشکیل این نوع آموزش عنوان کرد و افزود: بکار گیری تمام ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای ارتقا سطح آموزش‌وپرورش و همچنین تقویت خود اکتشافی یا خودآموزی و خودپژوهی مخاطب و غلبه بر محدودیت‌های فردی از دیگر اهداف تشکیل آموزش از راه دور بوده است.
خانم ایزدان کمک به تقویت سیستم رایج آموزشی و غلبه بر محدودیت‌های آن و کمک به توسعه و تقویت ارزش‌های دینی و ملی در آموزش به ایرانیان خارج از کشور را از دیگر اهداف تشکیل مراکز آموزش از راه دور عنوان و تصریح کرد: کمک به تحقق اهداف سند تحول بنیادین در بخش عدالت آموزشی و ترویج آموزش‌های نوین مجازی از دیگر اهداف آموزش از راه دور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش‌های غیرحضوری و نیمه‌حضوری بر اساس برنامه‌های مصوب وزارت آموزش‌وپرورش برای آموزش تمام یا بخشی از موضوعات درسی دوره آموزش راهنمایی، دوره متوسطه تحصیلی و دوره پیش‌دانشگاهی با تأکید بر فراگیری دروس از طریق دیداری یا شنیداری و کاهش ساعات حضوری در کلاس‌های درسی بر حسب موضوع دروس انجام می‌پذیرد، اظهار کرد: آموزش از راه دور با بهره‌گیری از جهان اینترنت برای انتقال مفاهیم آموزشی به دانش‌آموزان هم اکنون به‌عنوان یک روش علمی و مؤثر در سیستم آموزش عالی  شناخته می‌شود که روزبه‌روز نیز هواداران آن در حال افزایش است.
مدیر مدرسه از راه دور افق مهر با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های آموزش‌وپرورش آموزش‌دادن به دانش‌آموزانی است که شرایطی متفاوت از سایر دانش‌آموزان عادی دارند، خاطرنشان کرد: یکی از این گروه‌ها، دانش‌آموزان بزرگسال هستند که به دلایل متعددی از جمله تأهل، بیماری و... امکان تحصیل در مدارس عادی را ندارند.
وی گفت: این آموزشگاه سعی کرده است که به بهترین شکل ممکن امکان تحصیل این دانش‌آموزان را فراهم سازد و برای دانش‌آموزانی که امکان حضور را دارند کلاس‌های آموزشی و رفع اشکال برگزار می‌کند.
ایزدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در مدرسه راه دور این است که محتوی آموزشی در این مدارس بر پایه کتاب‌های درسی حضوری بوده و تفاوتی با آن‌ها ندارد، افزود: این در حالی است که انتظار می‌رفت محتوای آموزشی آن نوعی خودآموز محوری داشته باشد.
مدیر دبیرستان افق با پیشنهاد اینکه تعداد رشته‌ها در این نوع آموزش بیشتر شود گفت: بهتر است مثل گذشته امتحانات طرح جامع در دوره متوسطه اول و ثبت‌نام فراگیران داوطلب آزاد و  تعمیق نمره و اخذ دیپلم مجدد هم به این مدارس داده شود تا دانش‌آموزان بازمانده تحصیلی در پایان این دوره‌ها سرگردان نشوند. همچنین مکان  مدارس دولتی که در بیشتر ساعات خالی است با اخذ اجاره‌بها در اختیار این مدارس قرار گیرد.
وی از حمایت‌های همه دست‌اندرکاران  و مسئولین دوایر مختلف آموزش‌وپرورش در سطح اداره کل و بخصوص ناحیه یک قم که در تمام مراحل همراه و همدل دانش‌آموزان بوده‌اند و تعامل نزدیک داشتند و نیز از زحمات رسانه‌ها که می‌توانند در آگاهی‌رسانی به بازماندگان از تحصیل نقش اساسی داشته باشند تقدیر و تشکر کرد.
 
ایزدان در پایان با اعلام اینکه تمام کسانی که به دلائل گوناگون ترک تحصیل نموده‌اند و تمایل به ادامه تحصیل دارند می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند، نشانی مدرسه آموزش از راه دور افق را خیابان ساحلی کوچه ۱۱
 با تلفن: ۰۲۵۳۷۷۵۳۳۲۵ و ۰۹۱۲۷۴۹۱۱۰۴ و یا خیابان باجک ۲ لواسانی ۱۱ جنب فرمانداری ذکر کرد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45665
اخبار مرتبط

نظرات شما