تاکید استاندار قم به اعمال محدودیت بر بانک‌های متخلف در استان

استاندار قم با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر مصرف حداقل ۵۰ درصد از منابع بانک‌ در داخل استان گفت: برخی مدیران بانک‌ها می‌گویند اجازه ارائه تسهیلات بدون تائید ستاد را ندارند آن‌ها بدانند قفل کردن بانک از مرکز سبب می‌شود که ما هم آن بانک را در قم قفل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استاندار قم در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم با بیان اینکه طبق بخشنامه بانک مرکزی باید حداقل ۵۰ درصد از منابع بانک‌ها در داخل همان استان مصرف شود گفت: برخی بانک‌ها در قم ۷۰ درصد از منابع خود را خارج استان مصرف می‌کنند.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه یکی دیگر از بانک‌ها هم تنها ۶ درصد از منابع را هزینه میکند و ۹۴ درصد از منابع را از استان خارج میکند گفت: برخی مدیران بانک‌های استان می‌گوید منابع اعتباری قطره چکانی به آن‌ها می‌رسد و اجازه ارائه تسهیلات بدون تائید ستاد را ندارند آن‌ها بدانند قفل کردن بانک از طریق مرکز سبب می‌شود که ما هم آن بانک را در قم قفل کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از بانک‌ها هم که ۸۰۰ میلیارد تومان منابع در استان جمع آوری کرده تنها در یک فقره ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به کاشان در زمینه گردشگری داده است؛ یعنی در یک فقره تسهیلات ۷.۵ درصد از منابع استان قم را به استان دیگری داده است.

استاندار با بیان اینکه چنین آماری قابل قبول نیست گفت: همه بانک‌ها باید ۸۰ درصد از منابعی که در استان قم جذب می‌شود را در داخل استان تسهیلات بدهد.

وی افزود: هیچ بانکی حق ندارد با دستور مقام عالی رتبه خود منابع بانک را خارج از استان تسهیلات پرداخت کند؛ چراکه استان قم در بخش‌های بازرگانی، گردشگری، خدماتی نیاز به تسهیلات رونق تولید دارد.

آقامیری با بیان اینکه در مراجعات مردمی، ۲۰ تا ۳۰ درصد آن‌ها تسهیلات خرد میخواهند گفت: برای تامین بودجه برای این گونه افراد ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی بین بانک‌ها سهمیه بندی شود تا با معرفی افراد از طرف استانداری بتوانند تا سقف ۱۰۰ میلیون بتوانند وام دریافت کنند.

وی افزود: در پرداخت تسهیلات کرامت انسانی و شان افراد را حفظ کنید و در تسهیلات دادن روش آسان تری را انتخاب کنیم در عین حال که مطمئن باشیم که پول برمیگردد.

استاندار قم با بیان اینکه بانک‌هایی که منابع و مصارف را در استان خرج می‌کنند هم تشویق می‌شوند گفت: در جلسه بعدی کمیسیون افراد باید با اختیار تام شرکت کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46050
اخبار مرتبط

نظرات شما