مسئول گروه جهادی محبین امام حسن عسکری مطرح کرد؛

۲۳ سال خدمت جهادی به محرومان زیر سایه بسیج

مسئول گروه جهادی محبین امام حسن عسکری گفت: گروه جهادی محبین امام حسن عسکری از سال ۷۹ زیر نظر بسیج در محله آذر قم تشکیل شده و در چهار بخش درمان، جهیزیه، معیشت و عمران به محرومان خدمت می‌کنند.

حسن شمس‌الدینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »، اظهار داشت: گروه جهادی محبین امام حسن عسکری علیه‌السلام از سال ۷۹ فعالیت جهادی خود را زیر نظر بسیج با همراهی دکتر بلاغت نیا در بخش درمانی آغاز کرد.


مسئول گروه جهادی محبین امام حسن عسکری علیه‌السلام ادامه داد: گروه جهادی هفته‌ای دو جلسه با حضور دکتر بلاغت نیا به ویزیت و اهدای داروی رایگان به بیماران می‌پرداختند، این فعالیت ادامه داشت تا سال ۸۵ موضوع قربانی در هر ماه و توزیع گوشت قربانی به نیازمندان نیز به فعالیت‌های این گروه جهادی اضافه شد و هر ماه گوشت قربانی بین ۳۵۰ خانواده نیازمند توزیع می‌شد.

​​​​وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جهادی ادامه داشت تا اینکه بعد از شیوع کرونا یک کارگروه تشکیل شد تا خانواده‌هایی که در این چند سال تحت پوشش گروه جهادی بودند سامان‌دهی شوند.


شمس‌الدینی ادامه داد: بعد سازمان‌دهی خانواده‌های تحت پوشش این تعداد به ۲۵۰ خانواده رسید در طول سال چندین بار بسته معیشتی بین این خانواده‌ها توزیع می‌شود که ارزش هر بسته معیشتی بین ۲ تا ۲ و نیم‌میلیون تومان است.


وی گفت: تأمین جهیزیه، مباحث عمرانی و تعمیرات منازل نیازمندان، معیشت و بخش درمان چهار فعالیت اصلی مجموعه جهادی محبین امام حسن عسکری علیه‌السلام است.

مسئول گروه جهادی امام حسن عسکری علیه‌السلام تصریح کرد: در آخرین اقدام به مناسبت هفته بسیج ۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد برای تمام خانواده‌های تحت پوشش نیز پرونده تحقیقاتی تشکیل شده است.


شمس‌الدینی عنوان داشت: در یک برنامه‌ریزی مدیریت شده هرسال ۵۰ نفر از این خانواده‌ها از پوشش گروه جهادی خارج و ۵۰ خانواده‌ای نیازمند جدید تحت پوشش گروه جهادی قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که این افراد نیازمند است چه گروهایی هستند و آیا قرار است همیشه تحت پوشش شما قرار بگیرند؟ افزود: خانواده‌های آبرومند تحت پوشش این گروه جهادی هستند بعضی از آن‌ها دارای سنین بالایی هستند که توان کارکردن ندارند و برخی از آن‌ها هم که جوان هستند در کنارشان به آن‌ها کمک می‌کنیم و به‌صورت کامل تحت پوشش قرار نمی‌گیرند؛ زیرا هدف گروه جهادی گداپروری نیست برخی از آن‌ها را به کاریابی‌ها فرستاده و برایشان کار تهیه می‌کنیم و تا مدتی کنار آن‌ها هستیم تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد.
​​​​​​​
​​​​​مسئول گروه جهادی محبین امام حسن عسکری علیه‌السلام وی اضافه کرد: این افرادی که به ثبات رسیده و کار مناسب پیدا کردند از پوشش این گروه جهادی حذف و خانواده‌های جدید عضو می‌شوند.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46249
اخبار مرتبط

نظرات شما