امام‌جمعه سلفچگان:

بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص است

امام‌جمعه سلفچگان گفت: بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است

حجت‌الاسلام غروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » با اشاره به پنجم آذرماه و سالروز تشکیل سازمان بسیج اظهار داشت: بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی رحمه الله در پنجم آذر  سال ۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است

وی ادامه داد: هفته بسیج، بزرگداشت جان‌فشانی‌هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت‌گرفته است، اینکه بسیج را حاصل جنگ تحمیلی یا انقلاب اسلامی بدانیم به نظرم اشتباه و یک گمان غلط است؛ چراکه بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است.
غروی ابراز داشت: البته هوشمندی حضرت امام خمینی رحمه‌الله و عدالت‌خواهی میلیون‌ها انسان باایمان، تنها، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.
وی تأکید کرد: بعدها با برنامه‌ریزی درست، دقیق و ایجاد یک مدیریت سازمانی، تشکل‌های مختلفی در  سازمان بسیج مستضعفین ایجاد شد که هر کدام به نسبت وظیفه‌ای که به عهده آنها گذاشته شد برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش خود را آغاز کردند به طور مثال بسیج عادی و مردمی، بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج جامعه مهندسین، بسیج اساتید، بسیج خواهران، بسیج ادارات و نقطه اشتراک همه این اقشار اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هست که این نکته بسیار بااهمیت است.

اهداف بسیج مستضعفین

امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: اما اهداف بسیج مستضعفین را می‌شود در چند مورد ذیل مشاهده کرد از جمله:
- تحقق فرمایش امام خمینی مبنی بر تشکیل هسته‌های حزب‌الله
- ایجاد توانایی‌ها و آمادگی‌های لازم دفاعی در آحاد مردم در دفاع از کشور
- ایجاد توانایی‌های لازم رزمی در نیروهایی که توانایی شرکت در عملیات کلاسیک و بزرگ را دارند.
- ایجاد توانایی‌های لازم در آحاد مردم به‌منظور کمک به هنگام بروز بلایا و حوادث غیرمترقبه
- کمک به دولت در امر سازندگی
و اما در بین خواسته‌های ملت و مسئولان مبحث امنیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید بگوییم امنیت امروز کشور عزیزمان، ارمغان بسیج است.
وی گفت: اگر خوب دقت کنیم مخالفت دشمنان با تحقق اندیشه‌های اسلامی، برپایی حکومت عدل را با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌کند؛ شیطنت‌ها و مزاحمت‌هایی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.
غروی تصریح کرد: نخستین گام برای گسترش مبانی دینی در کشور، ایجاد بستر مناسب و امنیت است. آرامش روانی و آسایش خاطر، عرصه را برای حاکمیت خدا و قانون او فراهم می‌آورد.

حفظ امنیت کشور وظیفه بسیج است

وی خاطر نشان کرد: یکی از حیاتی‌ترین وظایف بسیج، حفظ امنیت کشور است که در این میان شرکت پرشور در جنگ تحمیلی، نمونه برجسته‌ای از حضور موفق بسیج در صحنه امنیت ملی بوده است.
غروی افزود: اکنون نیز نیروهای بسیجی با گذراندن دوره‌های گوناگون نظامی، خود را در برابر تهاجم دشمنان خارجی و توطئه‌های داخلی آماده می‌سازند و تا ما این نیروی الهی و باور دینی و روحیه از خودگذشتگی را در بسیجیان دارا هستیم هیچگاه از هیچ‌کسی واهمه‌ای نخواهیم داشت و این موهبت عظیم اسلام را قدر می‌دانیم.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46274
اخبار مرتبط

نظرات شما