یادداشت؛

بسیج از مردم برای مردم

بسیج و فرهنگ بسیجی همواره در حفظ نظام و ارزش‌های آن کوشا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ایران در ۵ آذرماه سال ۵۸ درست در آستانه یک سالگی انقلاب اسلامی ایران با فرمان خود خواستار تشکیل سازمانی مردم نهاد کرد که در دنیا بی نظیر بود.

فرمان تشکیل بسیج شاید در ابتدا ابهاماتی را در ذهن‌ها ایجاد کرد؛ اما باگذشت زمان مشخص شد که تشکیل بسیج موجب شد نظام در بحران‌ها و  شرایط خطرناک سربلند بیرون بیاید.
بسیجیان در طول ۸ سال جنگ تحمیلی همواره پیش قدم بودند به طوری که بسیج میلیونی توانست در خطوط مختلف جنگ جانفشانی کند و از وجب وجب خاک کشور حراست کند.
شاید گمان می‌شد که بعد از پایان جنگ کاری نیست که بسیج انجام دهد؛ اما نه‌تنها این پیش‌داوری درست نبود؛ بلکه خدمات و فعالیت‌های بسیج تازه شروع شد به‌طوری‌که در دوران سازندگی کشور بسیجیان پرچم‌دار بودند و درخشیدند.
علاوه‌برآن در برهه‌هایی حساسی مانند بروز حوادث غیرمترقبه این بسیجیان بودند که از همان آغازین لحظات بدون هیچ چشمداشتی در کنار مردم قرار گرفتند و به یاری آن‌ها شتافتند.
از سوی دیگر در دوران همه‌گیری بیماری‌های مختلف باز هم این ظرفیت بسیج بود که به میدان آمد و مشکلات را حل کرد.
نمونه بارز این مهم را می‌توان در طرح واکسیناسیون فلج اطفال مشاهده کرد که نیروهای بسیجی و جان‌برکف با خلوص نیت و بدون هیچ چشمداشتی وارد عمل شدند و در سراسر کشور طرح واکسیناسیون فلج اطفال را انجام دادند.
علاوه بر این در طی همه‌گیری بیماری کرونا و درحالی‌که در بسیاری از کشورها تماس فیزیکی با بیمار کرونایی نیز انجام نمی‌شد باز هم این بسیجیان جان‌برکف بودند که وارد عمل شدند و با حضور در مراکز درمانی و خدماتی به یاری بیماران کرونایی شتافتند.
در واقع می‌توان گفت تلخی دوران کرونا قاب تصویرهای ماندگاری را نیز رقم زد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان همین از خودگذشتگی‌ها و رشادت‌ها دانست.
علاوه بر این بسیج و فرهنگ بسیجی همواره در حفظ نظام و ارزش‌های آن کوشا بوده و به معنای واقعی کلمه از این مهم دفاع کرده است.
در پایان باید گفت که بسیج برآمده از مردم برای خدمت به مردم است و این بهترین تعبیری است که می‌توان از بسیج داشت.

عباسعلی محمدی

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46300
اخبار مرتبط

نظرات شما