قم فردا گزارش می‌دهد؛

چرا پای موقوفه خاص به شورای تأمین کشیده شد؟

اهالی منطقه تولیددارو گلایه‌های زیادی نسبت به افزایش رقم اجاره منازل خود که وقفی است، دارند موضوعی که در بالاترین سطح قرار است، پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ۳۰ مرداد امسال بود که خبرنگار قم فردا برای تهیه گزارش از اهالی منطقه تولیددارو و بررسی مشکلات آن‌ها در مسجد امام سجاد(ع) حضور یافت.

زمانی که خبرنگار ما پای درد و دل اهالی این محله نشست، اصلی‌ترین خواسته آن‌ها پیگیری مشکلات آن‌ها در زمینه منازل خودشان بود که همه وقفی بوده و تحت‌نظر یک موقوفه خاص اداره می‌شود.

اهالی این منطقه نسبت به تغییر متولیان موقوفه اعتراض داشته و بیان می‌کردند که متولی جدید ارقام بسیار زیادتری نسبت به قبل مطالبه می‌کند به‌طوری‌که پای رقم‌های بسیار درشتی نیز به میان آمده است.

پیگیری خبرنگار ما از مدیرکل اوقاف استان قم



دوشنبه ۱۰ مهرماه حجت الاسلام اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این زمینه اظهار داشت: زمانی که موقوفه در اختیار متولی است قانون اجازه داده تا در یک حدودی نسبت به افزایش اجاره اقدام کند.

وی ادامه داد: زمانی که موقوفه در اختیار اداره کل اوقاف باشد ما بر اساس نظر کارشناسی عمل می‌کنیم و حق هیچ دخل و تصرفی را نداریم.

جلسه اهالی با نماینده مردم قم در مجلس

دیدار با احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اقدام دیگری بود که اهالی این منطقه در جهت حل مشکلاتشان انجام دادند.

در این جلسه هم احمد امیرآبادی بر پیگیری حل مشکلات اهالی تأکید کرد.
 

دیدار با مدیرکل اوقاف استان قم

دیدار با حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل اوقاف قم گام بعدی بود که اهالی این منطقه برداشتند و مشکل خودشان را با عالی‌ترین مقام سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در میان گذاشتند.

البته این پایان کار نبود و اهالی با آقامیری استاندار قم نیز دیدار داشتند تا شاید گره از مشکلاتشان باز شود.

مطرح‌شدن مشکلات اهالی تولیددارو در جلسه شورای اداری استان

پیگیری‌های چندماهه اهالی این منطقه موجب شد که پای مشکلات محله تولیددارو به شورای اداری استان قم نیز کشیده شود به‌طوری‌که احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۷ آذرماه طی سخنانی در این جلسه ضمن انتقاد از مشکلات و ظلمی که توسط یک موقوفه در حق مردم منطقه‌ای از قم ایجاد شده است، گفت: مردم منطقه تولیددارو، شهرک‌های انصار، امام حسن«ع» و مدرس توسط موقوفه خاصی، تحت فشار قرار گرفته‌اند.

وی افزود: زمانی که موقوفات این منطقه در اختیار مرحوم آیت‌الله فیض و آقای زاهدی بود، تنها مبلغ کمی در حدود صد الی دویست هزار تومان از مردم اجاره دریافت می‌شد؛ اما اکنون شخصی که مشخص نیست از کجا آمده، با برخی اقدامات از جمله دریافت مبالغ کلانی مانند چهارصد و سیصد میلیون موجب ناراحتی مردم شده است.

 نماینده مردم قم در مجلس تأکید کرد: در خصوص این موضوع با دادستان قم صحبت کرده‌ام و از شما استاندار قم نیز می‌خواهم در جلسه شورای تأمین استان نیز به این موضوع بپردازید تا معضل اساسی مردم یک منطقه بزرگی از قم را هرچه سریع‌تر حل کنید.

امیرآبادی بیان کرد: قرار نیست، شخصی به‌عنوان متولی یک موقوفه خاص این‌گونه موجب نارضایتی مردم شود و آنها را نسبت به حاکمیت بدبین کند، براین‌اساس باید در کنار استانداری، نیروهای امنیتی و قوه قضاییه هم وارد شوند تا مشکلاتی که دراین‌خصوص دررابطه‌با اجاره واحد‌های مسکونی ایجاد شده، برطرف شود.

 

در پایان باید گفت انتظار می‌رود مسئولان استان نسبت به دغدغه و مشکلات اهالی این منطقه که تعدادشان کم هم نیستند، اهتمام جدی داشته باشند.


خبرنگار: عباسعلی محمدی مطلع

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46370
اخبار مرتبط

نظرات شما