پس از سال‌ها درد و رنج؛

یکی از جانبازان ۷۰ درصد قم به یاران شهیدش پیوست

حجت‌الاسلام سید حسن ابطحی جانباز ۷۰ درصد استان قم، روز سه‌شنبه دار فانی را وداع گفت و به کاروان شهدا پیوست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابط‌عمومی بنیاد شهید قم، حجت‌الاسلام ابطحی از شاگردان حضرت امام راحل در نجف اشرف بود که به دست مبارک ایشان معمم شد.
آن شهید بزرگوار فعالیت‌های انقلابی را از همان ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز کرد. وی از یاران صدیق حضرت امام راحل در روزهای انقلاب بود. به گفته بازماندگانش ایشان به همراه شهید دل آذر تصویر شاه ملعون را از حرم مطهر کریمه اهل‌بیت پایین کشیدند و عکس امام را نصب نمودند.
وی در طول سال‌های بعد از انقلاب ضمن تحصیل در دروس حوزوی خدمت‌رسانی به مردم و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا را در برنامه خویش داشت. ایشان از نیروهای مؤمن و انقلابی و همیشه در صحنه بود و با نهادهای فرهنگی و جهادی در راستای خدمت به‌نظام اسلامی همکاری داشت.
ابطحی در فروردین سال ۱۳۶۰ در همان سال‌های اول جنگ تحمیلی عازم جبهه‌ها شد و در تیرماه همان سال بر اثر اصابت تیر توسط منافقین کوردل در باختران به درجه جانبازی نائل گردید.
پیکر مطهر این جانباز شهید امروز ساعت ۱۴  مسجد المهدی در خیابان آذر کوچه ۳۴ به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تشییع و در کنار هم‌رزمان شهیدش آرام خواهد گرفت.
قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی نموده و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر می‌باشد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46395
اخبار مرتبط

نظرات شما