در همایش روز دانشجو صورت گرفت؛

سؤال‌های داغ دانشجویان از نماینده قم در مراسم دانشجویی

دانشجویان دانشگاه قم در مراسم روز دانشجو با سؤالات داغ خودشان حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور را غافلگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  دانشگاه قم چند روز زودتر از روز دانشجو به استقبال این روز رفته بود، وقتی وارد سالن شدیم جای نشستن نبود، شاید به جرات به توان گفت یکی از شلوغ‌ترین مراسم‌های دانشجویی چند سال اخیر را در این دانشگاه شاهد بودیم.

قرائت قرآن و شروع برنامه


برنامه با قرائت قرآن شروع شد، درحالی‌که هر لحظه به تعداد افراد حاضر در سالن همایش
احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم در ادامه این برنامه دانشجویی پشت تریبون رفت و ضمن خیرمقدم به مهمانان روز دانشجو را به آن‌ها تبریک گفت.
وی با اشاره به اهمیت جنبش دانشجویی اظهار داشت: دانشجویان همواره صدای رسا جامعه بوده و هستند و باید قدر این جوانان را دانست.

پرسش‌های صریح دانشجویان



در ادامه این برنامه دانشجویان مطالبه‌گر یک‌به‌یک پشت تریبون رفتند و سؤالات مختلف خودشان را پرسیدند.
اولین سؤال در خصوص معرفی‌نامه‌هایی بود که از سوی ذوالنور نماینده مردم قم برای دریافت وام به یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه استان معرفی شده بود.
سؤال دیگری در خصوص آتش‌زدن برجام از سوی وی در مجلس و بعد از آن حمایت دوباره‌اش از برجام شد.
نظر این نماینده در خصوص گرانی بنزین سؤال دیگری بود که از وی پرسیده شد.
سؤال دیگری که از وی پرسیده شد در خصوص سامانه شفافیت و نظر وی بود که در ادامه این نماینده به آن‌ها جواب داد.

گزیده پاسخ‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور به پرسش‌های دانشجویان



*اگر نماینده به وظیفه اصلی نظارت بر رانت متعهد شود، دستاورد آن‌قدر زیاد است که دیگر فقر و فقیری نخواهد ماند که پس از آن نیاز به معرفی وام 5 میلیون تومانی باشد
*باتوجه‌به مطالبات و سؤالات بسیار دانشجویان، آمادگی خود را جهت حضور در جلسات، هر 15 روز یکبار و با زمان سه ساعتی به صورت تریبون آزاد با حضور تمام دانشجویان مطالبه‌گر اعلام می‌کنم.
*مسئله برجام یک مسئله بسیار مهم و مفصل است که از حوصله و زمان این جلسه خارج است؛ اما به‌اختصار عرض می‌کنم که ایراد ما به موضوع برجام در زمان روحانی این بود که هیچ تضمینی به ما نداده بودند و هیچ تضمینی وجود نداشت که پس از انجام تعهدات از طرف ایران، طرف مقابل به تعهدات خود عمل خواهد کرد و هرگز نتوانستند دراین‌خصوص تضمینی قاطع ارائه دهند.
* بنده با مسئله گرانی بنزین به جد مخالفم و اعلام می‌کنم که در حال حاضر بین 15 تا 20 میلیون لیتر کسری بنزین در کشور داریم و بنزین را وارد می‌کنیم و بنزین یک‌دلاری را و به قیمت سه هزار تومن می‌فروشیم و تمام تلاش ما بر این است که منابع فسیلی را مدیریت کنیم و از انرژی‌های جایگزین جهت این کسری بنزین استفاده کنیم

حاشیه‌های خواندنی


هر سؤال و جوابی که صورت می‌گرفت واکنش‌های زیادی را در بین دانشجویان داشت، عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف بودند و جو بسیار جالبی در سالن همایش ایجاد شده بود.

رئیس دانشگاه روی زمین و بین دانشجویان


از نکات قابل‌توجه این مراسم نشستن رئیس دانشگاه بین دانشجویان و روی زمین بود که نشان‌دهنده صمیمت رئیس با دانشجویان بود.
جلسه تمام شد؛ اما دانشجویان بی‌خیال سخنران نبودند و دور ذوالنور حلقه‌زده بودند.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46478
اخبار مرتبط

نظرات شما