سه دانش‌آموز و معلم قمی در جشنواره ملی پژوهش مورد تجلیل قرار می‌گیرند

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: از ۲ دانش‌آموز و یک معلم قمی در جشنواره ملی برترین‌های حوزه دانش‌آموزی و معلمان پژوهنده در تهران تجلیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» 
 به نقل از خبرگزاری ایرنا، عباس اسکندری افزود: ‌ در این جشنواره از "اسرا احمد جعفری" دانش‌آموزش دوم ابتدایی به‌خاطر تولید برق از لیمو، "سید ابوالفضل حسینی شیرازی" در مقطع کار و دانش به‌خاطر اختراعی در بحث فناوری نانو و"ملیحه بادی" به‌عنوان معلم پژوهنده که مقام برتر کشوری به دست آورد، تقدیر می‌شود.
مراسم ملی جشنواره برترین‌های حوزه دانش‌آموزی و جشنواره معلمان پژوهنده امروز با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و وزیر علوم برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته پژوهش در این استان امروز با به صدا درآمدن زنگ پژوهش در مراکز آموزشی آغاز شد، اظهار داشت: سال گذشته ۶۰ دانش‌آموز پژوهشگر در کشور حائز رتبه شدند و شورای تحقیقات آموزش‌وپرورش قم نیز به‌عنوان شورای برتر انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار” و “نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی استان قم”، در ۳۱ غرفه شامل ۱۶ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی، پنج دستگاه اجرایی، سه تسهیلگر و هفت مرکز فناوری و نوآوری در باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس قم از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه برگزار شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه دانش‌آموزان و معلمان پژوهشگر و پژوهنده آثار خود را که در جشنواره‌های کشوری حائز مقام شده بودند در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.
اسکندری با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش در مدارس گفت: ‌ نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان، برگزاری کارگاه‌های آموزش و تحقیق، مسابقات با رویکرد پژوهشی، برگزاری جنگ علمی در پژوهش‌سراهای استان، برگزاری یکی از جلسات آموزشی مدارس با حضور خانواده‌ها باهدف ترغیب دانش‌آموزان به پژوهش، حضور دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، برگزاری جلساتی برای دانش‌آموزان در خصوص اهمیت پژوهش و فراخوان مقاله‌نویسی و تحقیق برای دانش‌آموزان را از جمله برنامه‌های این هفته ذکر کرد.
وی اظهار داشت: دراین‌رابطه ۵۰ مدرسه فعال در امر پژوهش نیز مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و ۷۳ معلم پژوهنده در قم فعالیت دارند، اظهار داشت: ۳۰۰ نفر این افراد سال گذشته در کشور حائز رتبه برتر شدند که در این ایام مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
اسکندری همچنین از فعالیت پنج پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در این استان نیز خبر داد و گفت: دانش‌آموزان مستعد در بخش‌های مختلف از جمله فناوری نانو، گیاهان دارویی، ‌آزمایشگاهی و...فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه پژوهش‌سراها، محدودیتی در جذب دانش‌آموزان مستعد ندارند، ‌اظهار داشت: هنوز این مراکز به‌خوبی معرفی نشده‌اند و مطمئناً در صورت اطلاع‌رسانی مناسب ما شاهد طیف بزرگی از علم‌آموزان در این پژوهش‌سراها خواهیم بود.
۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.
۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.
۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی در این استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46496
اخبار مرتبط

نظرات شما