مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری قم:

مزین‌شدن ۲۲۰۰ کوچه و خیابان به نام شهدا در قم

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری قم از اجرای دو هزار و ۸۰۰ مترمربع دیوارنگاره در مساجد خبر داد و گفت: آماده‌سازی ۶۰ تابلوی معرفی شهدای شاخص استان قم، ساخت سردیس شهدا و مزین کردن دو هزار و ۲۰۰ کوچه و خیابان به نام شهدا از اقدامات این سازمان برای فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» پیام جوادیان در نشست شهردار قم با جمعی از ائمه جماعات مساجد شهر بیان کرد: دیوارنگاره‌هایی عمدتاً با موضوعات مذهبی، و بحث ایثار و شهادت در داخل و بیرون مساجد انجام شده که تا کنون ۲۸۰۰ مترمربع به مساجد اختصاص‌داده‌شده است.

 وی نصب تابلوهای راهنمایی مسیر مساجد را از دیگر کارها خواند و افزود: هماهنگی و همکاری با مراکز فرهنگی در تدفین ۱۰ شهید گران‌قدر انقلاب اسلامی در بوستان‌ها، توسعه و کاشت درختان مثمر قرآنی و گل‌کاری در محوطه داخل و خارج مساجد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ورودی‌های شهر، خوشامدگویی به زائرین در سردر ورودی شهر با عبارات معنوی، آماده‌سازی ۶۰ تابلوی معرفی شهدای شاخص استان قم و ساخت سردیس شهدا و مزین کردن ۲۲۰۰ کوچه و خیابان به نام شهدا از دیگر کارهای این سازمان بوده است.

 در ادامه حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با اشاره به سند چشم‌انداز شهرداری و محلات مسجد محور بیان کرد: باید جهان شهری دینی داشته باشیم و در این راستا ظرفیت خدمات شهری به مساجد افزایش پیدا کرده و به ۱۵ میلیارد تومان در سال رسیده است.

 وی عنوان کرد: در حوزه ورزش با تخفیف ۴۰ درصدی مراکز ورزشی، اردوهای نیم‌بها، المپیاد فرزندان انقلاب، برپایی ایستگاه‌های نشاط شهرداری همکاری فعال داشته است.

 سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری به کارهای حوزه فرهنگی شهرداری قم اشاره و افزود: مشارکت در برگزاری یادواره‌ها، جشنواره عمار، راهیان نور، زیارت دوره از ظرفیت‌های فرهنگی شهرداری است.

 طباطبایی گفت: هویت تاریخی محلات با محوریت مساجد چهار مردان، باغ پنبه و مسجد جامع و طرح مهراب شهر از جمله برنامه‌های محلات مسجد محور است.

 محمد رضاخانی، معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی گفت: این معاونت ۲۷۰ خدمات را ارائه می‌دهد و چند مأموریت اصلی دارد که ۲۸۰۰ نفر نیروی اداری، ستادی و اجرایی دارد و بیش از ۳ هزار نفر پاکبان و باغبان این خدمات را به مجموعه شهر ارائه داده تا شهر به‌سوی آبادانی قدم بردارد.

 مهدی اصفهانیان معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری مهم‌ترین اهداف این معاونت را ارتقای کیفیت محیط‌زیست شهری و زندگی مردم معرفی کرد و گفت: برخورداری از محیط‌زیست پایدار از طریق ارتقای سرانه‌های سبز، مدیریت بهینه پسماندهای شهری و تنظیف آن از برنامه‌های این معاونت است.

 وی در ادامه افزایش ضریب ایمنی شهر، بهبود سیما، منظر شهری، بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی و حرکت در راستای ایجاد شهر فرهنگی و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات هم به زائرین شهر کریمه اهل‌بیت (ع) و هم شهروندان را از مقولات مهمی دانست که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

 اصفهانیان رویکرد این معاونت را مردم‌داری، قانونمندی و دانش‌محوری دانست و گفت: سالانه بیش از ۱۸ مراسم ملی مذهبی داریم که در این راستا میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر هستیم و هدف ما ارتقای کیفیت مطلوب به زائرین و شهروندان است.

 مجید متین فر، معاونت معماری و شهرسازی نیز عنوان کرد: در این معاونت مقوله شهر هوشمند طراحی شده تا میزان مراجعه مردم به شهرداری کاهش پیدا کند و ۱۳ هزار هکتار محدوده‌ای است که زیر نظر این معاونت اداره می‌شود که از این میزان، ۱۵۸۷ هکتار بافت فرسوده، ۲۰۱۶ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی داریم که یکی از بحث‌ها احیای بافت‌های فرسوده است و مردم دراین‌رابطه دغدغه دارند.

 وی اولویت دیگر این معاونت را افزایش مناسب سرانه‌های شهری خواند و افزود: در بخش فضای سبز، آموزشی، ورزشی، سطح کیفیت زندگی باید ارتقا پیدا کند و از دیگر مسائل استفاده از ظرفیت ۴۸ و ۳۲ هکتاری هست که باید موردتوجه قرار بگیرد.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/46743
اخبار مرتبط

نظرات شما