معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن:

قیمت زمین خانوارهای مشمول طرح جوانی اعلام شد

معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام قیمت زمین خانوارهای مشمول طرح جوانی جمعیت از احتمال واگذاری این اراضی به‌صورت مشاعی به چند خانوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   تقی رضایی اظهار کرد: شرایط واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در قالب دو قانون طرح جوانی جمعیت ابلاغ شده است که یک قانون دررابطه‌با خانواده‌های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آنها بعد از ابلاغ قانون به دنیا آمده باشد و یک قانون هم امسال مصوب شده که اگر خانواده‌ها دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال باشند مشمول طرح جوانی جمعیت و دریافت زمین یا مسکن می‌شوند.

 وی ادامه داد: طبق این قانون قطعات زمینی که ارائه شده در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر است و نرخ باروری آنها باید طبق قانون باشد.

 وی افزود: در این زمینه سازمان ملی زمین و مسکن شرایط عادلانه‌ای را فراهم کرده و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طبق نامه ابلاغی قیمت زمین را مشخص کرد.

 معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: طبق بخش‌نامه ابلاغ شده ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالابودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده به‌صورت مشاعی این اراضی به دو یا سه خانواده واگذار می‌شود.

 رضایی گفت: صرفاً هزینه‌های آماده‌سازی از جمله تحصیل، جدول‌سازی و آسفالت از متقاضیان دریافت می‌شود و افراد پس از ۲ سال تنفس طی ۸ سال به‌صورت اقساطی این هزینه‌ها را می‌پردازند.



انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/46806
اخبار مرتبط

نظرات شما