آیت‌الله مکارم شیرازی:

هرگونه دادوستد با اسرائیل غاصب در فرض سؤال حرام است+ سند

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی گفت: هرگونه دادوستد با اسرائیل غاصب در فرض سؤال حرام است و معامله با آنها جایز نیست و خرید محصولاتشان جز در موارد ضرورت اشکال دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» متن سؤال جمعی از طلاب رزمنده در خصوص معامله با رژیم صهیونیستی از مرجع عالی‌قدر آیت‌الله مکارم شیرازی و پاسخ ایشان بدین شرح است:

 محضر مبارک مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی دامت برکات
 
 ا.بر حسب اطلاعات موثق درحالی‌که رژیم صهیونیستی اسرائیل در حال جنگ و دشمنی با مسلمانان است از بعضی کشورهای اسلامی سوخت و مواد غذای به اسرائیل صادر می‌شود. حکم شرعی اسلام در باره این معامله چیست؟
 ۲.در شرایط جنگ و دشمنی اسرائیل با ملت‌های مسلمان از پایگاه‌های آمریکا که در منطقه و برخی کشورهای اسلامی قرار دارند سلاح‌های جنگی به‌سوی اسرائیل بارگیری و حمل می‌شود حکم شرعی این اقدام چیست؟ لطفاً وظیفه مسلمانان در کشورهای مذکور را بیان فرمایید؟
 ۳.حکم شرعی معامله با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی (شرکت‌های تولیدی و تجاری) که با رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل روابط تجاری دارند یا از سود معاملات خود به اسرائیل کمک مالی می‌کنند چیست؟ آیا معامله با آنها جایز است؟ خرید محصولات آنها چگونه است؟
 جمعی از طلاب حوزه علمیه قم

 بسمه‌تعالی
 با سلام
 ج ۱. هرگونه دادوستد با اسرائیل غاصب در فرض سؤال حرام است
 ج ۲. لازم است به دولت‌های خود فشار بیاورند که مانع این کار شود
 ج ۳. معامله با آنها جایز نیست و خرید محصولاتشان جز در موارد ضرورت اشکال دارد
 همیشه موفق باشید


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/46865
اخبار مرتبط

نظرات شما