از گذشته عبرت بگیریم؛

ضرورت نظارت ویژه بر تبلیغات فروش مسکن در قم

تبلیغات فروش مسکن در قم این روزها بار دیگر زیاد شده است که برخی از آن‌ها بسیار وسوسه‌انگیز و شاید نشدنی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  مسکن این روزها  به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی خانواده‌ها تبدیل  شده است، به‌خصوص بعد از افزایش قیمتی که در سال‌های اخیر داشته خرید مسکن برای اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه سخت‌تر شده است.
البته اگر سری به مشاوران املاک بزنید یا با آن‌ها هم کلام شوید به این جمله کلیدی برمی‌خورید که عنوان می‌کنند پول خرید مسکن به‌هرحال جور می‌شود.
شاید به دلیل کمک‌هایی که اطرافیان و در برخی زمان‌ها پدر و مادرها می‌کنند این موضوع بر سرزبان‌ها افتاده که در خرید خانه همواره کمک‌هایی صورت می‌گیرد.
اما واقعیت ماجرا چیست؟
خانه در سال‌های اخیر باتوجه‌به رشد قیمتی که داشت به دغدغه اول جوانان برای تشکیل خانواده تبدیل شده است.
علاوه بر این برای خرید خانه در شرایط کنونی افراد از تمامی درآمدها، پس‌اندازها و... بهره می‌گیرند تا بتوانند برای خودشان سرپناهی دست‌وپا کنند.
در واقع خرید خانه برای مردم با خرید سایر موارد مانند خودرو فرق می‌کند؛ چون که در برخی از زمان‌ها تمامی داروندار خود را برای این مهم هزینه می‌کنند.
طبعاً در چنین شرایطی اگر خدای‌نکرده اتفاقی مانند پروژه رضوان صورت بگیرد  تبعات بسیار سنگینی را به همراه خواهد داشت.


از همین رو نیاز است که در خصوص شرکت‌ها و نهادهای خصوصی که اقدام به‌پیش فروش یا مشارکت‌ در ساخت مسکن می‌کنند نظارت‌های ویژه و دائمی باشد تا خدای‌نکرده اتفاقات تلخی مانند پروژه رضوان رخ ندهد که کل دارایی افراد به باد برود.
این که برخی از شرکت‌ها و نهادهای خصوصی هم وجود دارند که در این زمینه خوشنام هستند امری درست و غیرقابل‌انکار است؛ اما نوسانات بازار و البته وسوسه‌های کاذب همواره وجود دارد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46882
اخبار مرتبط

نظرات شما