مدیرعامل شرکت توزیع برق قم:

سرمایه‌گذاری برای تولید ۲۶۵ مگاوات برق خورشیدی در قم نهایی شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق قم سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را موردتوجه قرارداد و گفت: هم اینک روند احداث ۲ نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید سالانه ۲۶۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» یوسف صادقی مدیرعامل شرکت توزیع برق قم بیان کرد: در همین خصوص احداث نیروگاه خورشیدی ۲۲۵ مگاواتی در محدوده دریاچه حوض‌سلطان آغاز شده که یکی از طرح‌های شاخص در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ مگاوات برق نیز در محدوده جاده قم - گرمسار نیز در دست احداث است.

 مدیرعامل شرکت برق قم اظهار کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی قم ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات برق دارد که این نیروگاه‌های جدید می‌تواند تحول چشمگیری در سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در استان را رقم بزنند.

 صادقی خاطرنشان کرد: قم به دلیل داشتن روزهای آفتابی زیاد در طول سال، ظرفیت بسیار مطلوبی در توسعه و سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر دارد.

 وی بیان داشت: سال گذشته ۳۲۰ کیلووات بر ساعت انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر در قم به فروش رفته که نشان از ورود این استان به سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های خورشیدی است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان اینکه طرح ملی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با مشارکت بسیج سازندگی، بانک ملی و شرکت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در حال انجام است، گفت: مدارس و سایر نهادهای دولتی بستر آماده‌ای برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمدهای پایدار برای عموم مردم و خیرین به وجود آورده است.

 در سطح استان قم ۶۲۰ هزار مشترک برق وجود دارد که ازاین‌بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

 قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47014
اخبار مرتبط

نظرات شما