خانواده قرآنی مطرح کردند؛

هر چه داریم از قرآن است

هرچه در زندگی داریم از قرآن است و همه موفقیت‌های خود را مدیون قرآن هستیم؛ اینها بخشی از صحبت‌های خانواده قرآنی شرکت‌کننده در مسابقات قرآن بسیج است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در قم در حال برگزاری است بخش خانوادگی این مسابقات از نکات جذاب و پرطرف‌دار آن است.

با خانواده شاهی که از استان آذربایجان شرقی شهرستان اهر منطقه ارسباران در این مسابقات شرکت کردند گفتگویی داشتیم.

عزیزه حسینی مادر خانواده قرآنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: خانواده سه‌نفری ما بسیار اهل قرآن هستند، همسرم محمد شاهی فعال قرآنی، مربی و داور قرآن است و یک مؤسسه قرآنی را نیز اداره می‌کند، تنها فرزندم فائزه ۱۸ سال دارد و حافظ چهار جز از قرآن است.

حسینی بیان داشت: مادر خانواده نقش بسزایی در ایجاد یک خانواده قرآنی دارد من سعی کردم همواره محیط خانه را برای علاقه‌مندی فرزندم به قرآن آماده کنم حتی در برنامه‌های مذهبی و قرآنی به‌صورت خانوادگی شرکت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با خانواده‌های مذهبی و قرآنی رفت‌وآمد داشته باشیم و دخترم را نیز تشویق می‌کنم در انتخاب دوست حساسیت داشته باشد و افرادی را انتخاب کند که او را بیشتر به سمت قرآن و معنویت هدایت کنند.

وی اضافه کرد: ما هرچه در زندگی داریم از قرآن است و همه موفقیت‌های خود را مدیون قرآن هستیم، حتی در مؤسسه قرآنی که داریم قرآن‌آموزان در کلاس‌های تقویتی درسی هم شرکت نمی‌کنند؛ اما همین قرآن ذهن آنها را تقویت کرده و در درس خود نیز موفق هستند و رتبه‌های برتر را در مدرسه کسب می‌کنند.

فائزه شاهی دختر این خانواده قرآنی نیز اظهار داشت: با دیدن فعالیت‌های قرآنی پدر و مادرم من هم به قرآن علاقه‌مند شدم، ازطرفی والدینم من را همیشه به قرآن خواندن تشویق می‌کردند به همین دلیل من از کودکی از قرآن خوشم می‌آمد.

شاهی ادامه داد: پدر و مادرم هرگز من را مجبور به خواندن قرآن نکردند؛ بلکه همیشه تشویق به خواندن و حفظ قرآن می‌کردند‌و طوری به قرآن علاقه نشان می‌دادند که من هم جذب قرآن می‌شدم.

وی با بیان اینکه همه زندگی‌ام و حتی خوشحالی‌های من از قرآن است، اضافه کرد: پدر و مادرم داستان‌های قرآنی را برای من تعریف می‌کردند که برایم جذاب بود و از حُسن‌های قرآن برای من مطالبی را بیان می‌کردند به همین دلیل از کودکی فعالیت قرآنی خود را آغاز کردم؛ اما از هشت‌سالگی به‌صورت جدی کار را دنبال کردم.

شاهی با اشاره به اینکه در مشکلات به قرآن پناه برده و آیاتی را قرائت کرده و به خدا توکل می‌کنم، گفت: عنایت قرآن را همیشه در زندگی دیده‌ام، پدرم در دوران کرونا بیماری سختی گرفت و نزدیک به ۹۰ درصد ریه پدرم درگیر بیماری شد و پزشکان از وی قطع امید کردند؛ اما من برای شفای پدرم به قرآن پناه بردم شاگردان قرآنی پدرم نیز برای او دست به دعا شده بودند و من شفای پدرم را از قرآن گرفتم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47327
اخبار مرتبط

نظرات شما