سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم:

۲۸۱ کارگاه پیشگیری از اعتیاد در استان قم تشکیل شد

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲۸۱ کارگاه پیشگیری از اعتیاد در استان تشکیل شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدتقی رجبی اظهار داشت: ۶ هزار و ۸۹۶ نفر طی مدت مذکور در کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد در قم شرکت کردند و این در حالی است که از سال گذشته تا پایان آذرماه، سه هزار و ۳۳۴ نفر در این استان در کارگاه‌های پیشگیری حضور یافته بودند.
وی ادامه داد: سال گذشته و تا پایان آذر ۱۴۰۱، ۹۸ کارگاه پیشگیری در اعتیاد در استان قم برگزار شد.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به این که افراد در این کارگاه‌ها تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار می‌گیرند برنامه‌های آموزشی را شامل مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، شناخت انواع مواد مخدر و علائم، عوارض و پیامدهای آن ذکر کرد.
وی افزود: مهارت‌های ۱۰گانه زندگی در مباحثی از جمله کنترل خشم، مدیریت استرس، مهارت تصمیم‌گیری، حل مسئله، جرئت‌مندی، خودآگاهی و مهارت تاب‌آوری در کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
رجبی ادامه داد: در کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، آموزش فرزندپروری برای افراد متأهل ارائه می‌شود که مراحل رشد کودک در هر سنی چه اطلاعاتی را نیاز دارد.
وی تأکید کرد: اعتبارات حوزه پیشگیری تقریباً کم است، این در حالی است که مهارت‌های زندگی از همه آسیب‌ها جلوگیری می‌کند و در فرزندپروری هم به همین‌گونه است و اگر فرزندان به‌درستی پرورش یابند گرفتار اعتیاد نخواهند شد.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم افزود: تمرکز ما در برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد در تقویت مهارت‌های ۱۰ گانه زندگی و فرزندپروری است و آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و شناخت مواد مخدر تنها ۱۵ درصد مباحث کارگاه‌ها را شامل می‌شود و ۸۵ درصد شامل آموزش‌هایی است که از همه آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
وی یادآور شد: دستگاه‌های دولتی استان قم موظف‌اند برای کارکنان خود در سال ۶ ساعت آموزش ضمن خدمت پیشگیری از اعتیاد را بگذرانند.
وی افزود: کارگاه‌های برگزار شده در سال جاری علاوه بر ادارات در مقرهای نظامی هم چنین کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی قم برگزار شده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47343
اخبار مرتبط

نظرات شما