رئیس دانشگاه پیام‌نور قم:

جریان‌های دانشجویی در انتخابات مطالبه‌گری کنند

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم گفت: دانشجو قشر فعال فرهنگی و سیاسی جامعه است، این قشر با مطالبه‌گری خود می‌تواند یک‌میزان و ترازو برای سنجش باشد؛ لذا از ضرورت‌های حیات سیاسی انقلاب اسلامی، فعال‌نمودن جریان‌های دانشجویی انقلابی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجب اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی خوب می‌دانند که  انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی است‌ لذا تلاش می‌کند که با روش‌های گوناگون جنگ روانی، مردم را از پای صندوق‌های رأی دور نمایند البته خودشان می‌دانند که دورشدن مردم از صندوق رأی به معنای جدایی مردم از انقلاب نیست. ولی تلاش می‌کنند که از آن به‌عنوان یک اهرم روانی در جامعه برای دورساختن مردم از انقلاب استفاده کنند که موفق نخواهند شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم ادامه داد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه همه حق ملت ایران از جمله انتخابات هجمه وارد می‌کرد؛ اما در این دوره، فشار روانی در فضای مجازی را بسیار شدیدتر کرده است.

وی با بیان اینکه آنچه در جامعه دیده می‌شود با آنچه دشمن به دنبال آن است متفاوت می‌باشد، گفت: باتوجه‌به این فشار روانی شدید بر جامعه، باز هم سطح عملکرد مردم در این انتخابات، مطلوب خواهد بود.

اکبرزاده تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات، دو سطح تأثیرگذاری را دارد، یکی راهبردی و دیگر تکنیکال است، در سطح راهبردی، سبب تقویت جایگاه سیاسی و اجتماعی ایران در جهان و منطقه شده و همچنین در کاهش گسل‌های اجتماعی و افزایش وحدت ملی نقش دارد، در سطح تکنیکال نیز سبب می‌گردد که مردم کشور در سرنوشت خود سهیم شده و نمایندگان خود را برگزینند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور قم اضافه کرد: مردم در کف جامعه، نیازهای کف را دقیق می‌شناسند و در هر دوره با انتخاب مسئولین در حقیقت نوع نیاز خود را به سطح تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اعلام می‌کنند، در نتیجه مجلسی که با اکثریت مردم باشد، سطح نیازهای جامعه را به‌صورت حداکثری می‌شناسد و می‌تواند برای آن برنامه‌ریزی کند، لذا مهم است کسی که نیازهای واقعی را می‌شناسد وارد شود نه غیر او، پس نوع انتخاب مردم و دقت در رأی به اصلح در سرنوشت آینده کشور و ملت تأثیرگذار است.

وی با اشاره به دغدغه قشر دانشجو برای انتخابات تأکید کرد: دانشجو قشر فعال فرهنگی و سیاسی جامعه است، این قشر با مطالبه‌گری خود می‌تواند یک‌میزان و ترازو برای سنجش باشد؛ لذا از ضرورت‌های حیات سیاسی انقلاب اسلامی، فعال‌نمودن جریان‌های دانشجویی انقلابی است، البته دشمن هم متوجه این مسئله شده و به دنبال فعال‌نمودن جریان‌های غیر انقلابی است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47657
اخبار مرتبط

نظرات شما