نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

جوانان را به حضور در مساجد ترغیب کنیم

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، مساجد را کانون تشکل‌ها، فعالیت‌های ارزشی، خداباوری، آخرت‌گرایی، دنیاگریزی و پاک‌سازی توصیف کرد و گفت: باید تلاش کنیم که پای جوانان به این مکان‌های مقدس باز شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در سالن‌های همایش‌های شهرداری قم برگزار شد اظهار داشت: امامان جماعت در جذب نسل جوان به مسجد نقش مهمی دارند.
وی در ادامه افزود: امام‌جماعت بداخلاق، بی‌نظم و بی‌تحرک باعث می‌شود تا جوانان میل و اشتیاقی به حضور در مساجد نداشته باشند.
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌ویژه امامان جماعت بااخلاق و نمونه، قدردانی کرد و گفت: همه ما فرزندان پیامبر اسلام هستیم، باید از بین جوانان و نوشکفته‌هایمان که آینده‌سازان‌ این کشور هستند، شخصیت‌هایی مانند شهیدان مطهری، بهشتی، همت و زین‌الدین بیرون بیاید.
وی همچنین با تأکید بر اینکه نظام اسلامی به برکت خون شهیدان پابرجا مانده است اظهار کرد: شهیدان به حضرت امام (ره) عشق و ارادت قلبی خاصی داشتند، و همین عشق باعث شد تا این کشور پس از ارتحال امام راحل، به‌رغم همه توطئه‌های دشمنان با پرچم‌داری رهبر معظم انقلاب حفظ شود.
۲ هزار نوجوان نیروی کادر کانون‌های مساجد قم هستند
دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم نیز با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۷۸ برنامه شاخص فرهنگی در کانون‌های این استان به اجرا گذاشته شده است گفت: هم اکنون ۲ هزار نفر از نوجوانان به‌عنوان نیروی کادر کانون‌های مساجد قم در حال فعالیت هستند.
حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری همچنین تأکید کرد: حضور فعالانه نوجوانان در کانون‌های مساجد، برای استان یک برکت و یک جهت‌گیری منطقی می‌باشد.
وی برگزاری سه دوره آموزشی برای مربیان کانون‌های مساجد استان را مورد اشاره قرارداد و یادآور شد: این دوره‌های آموزشی در مجموع ۲۱ ساعت و هر جلسه نیز هفت ساعت بوده است.
وی در ادامه سخنان خود، اعزام ۳۰۰ مربی به مساجد این استان را موردتوجه قرارداد و گفت: اعزام این تعداد مربی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام شد که یک اقدام جدید و با خیر و برکتی بود.
حیدری همچنین با اشاره به ارائه گواهی‌نامه سابقه تبلیغی به مربیان فعال در مسجدهای استان خاطرنشان کرد: ستاد کانون‌های مساجد تا پیش‌ازاین اقدام، هیچ شأن و جایگاه تبلیغی نداشت، ولی برای نخستین‌بار در زمینه تبلیغ نیز فعالیت قابل‌توجهی را انجام داد.
وی اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ گواهی‌نامه دررابطه‌با سابقه تبلیغی مربیان کانون‌های فرهنگی مساجد قم صادر شده است.
وی همچنین با ذکر این نکته که ۸۰ کانون فرهنگی مربوط به خواهران در استان دارای هویت و مجوز مستقل هستند افزود: این کانون‌ها به طور مستقل، شناسه ملی و اساس‌نامه نیز دارند.
وی ادامه داد: اجرای طرح فعالیت مستقل کانون‌های خواهران یک اتفاق مبارک و بسیار شیرین بوده که پس از اجراشدن در قم، در یک هزار و ۵۰۰ مسجد کشور نیز به اجرا درآمده است.
وی برگزاری ۹ جلسه هم‌اندیشی بین کانون‌های فرهنگی هنری و برخی شخصیت‌های حوزوی را موردتوجه قرارداد و گفت: نظام‌واره تربیت توحیدی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور، در قالب یک کتاب تهیه و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این کتاب که خروجی جلسه‌های مذکور است، برای ۶ هزار کانون فرهنگی مساجد کشور به‌عنوان یک اصل و یک نظام منطقی تربیت محسوب می‌شود.
وی همچنین یادآور شد: طی این مدت ۵۰ کانون فرهنگی در استان در حوزه‌های مختلف از توانمندسازی و تنظیم‌گری تا حمایتی و تسهیلگری مورد حمایت قرار گرفته‌اند.
وی هم‌افزایی مساجد جهان اسلام را از دیگر برنامه‌هایی کانون‌های مساجد قم ذکر کرد و گفت: با همکاری جامعةالمصطفی العالمیه ۵۰ نقطه در جهان اسلام که دارای مسجد هستند، دور هم جمع شدند و با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم یک حرکت بسیار مؤثری در حوزه بین‌الملل انجام شد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت کانون‌های مساجد قم در حوزه اتباع تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که ستاد کانون‌های قم انجام داد، موانع موجود برای عضویت و پذیرش اتباع در کانون‌ها برطرف شد.
آیین گرامیداشت سی و یکمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور برخی شخصیت‌ها و مسئولان فرهنگی قم برگزار شد.
در این آیین خانواده یکی از شهیدان مدافع حرم، همچنین چند تن از امامان جماعت، مربیان و ورزشکارانی که در کانون‌های فرهنگی مساجد قم فعالیت می‌کنند، تجلیل شدند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47917
اخبار مرتبط

نظرات شما