رئیس پلیس‌راه استان قم:

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های قم در تعطیلات نوروز اعلام شد

رئیس پلیس‌راه استان قم از محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌های استان ویژه ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سرهنگ مختار پناهی در گفت‌وگویی افزود: با عنایت به نزدیک‌شدن به سال جدید و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش سفرهای بین‌شهری و تراکم ترافیک در جاده‌های قم خواهیم بود.

 رئیس پلیس‌راه استان قم افزود: به‌منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت و ممنوعیت‌های عبور و مرور تردد در ایام نوروز ۱۴۰۳ در جاده‌های قم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

 پناهی گفت: تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) از محور اراک - قم، جاده قدیم کاشان - قم و جاده قدیم تهران - قم و بالعکس از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای شنبه چهارم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ و دوشنبه سیزدهم فروردین‌ماه ممنوع است.

 به گفته وی، تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری به جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی که در زمان اجرای محدودیت و ممنوعیت از استان‌های جنوبی کشور (هرمزگان - سیستان و بلوچستان - کرمان - یزد - اصفهان و شیراز) به سمت تهران در حرکت هستند باید از مسیر آزادراه کاشان به قم (۵ کیلومتری قم) و در ادامه از آزادراه قم - گرمسار و تهران به‌عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

 وی گفت: تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری که از استان مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند می‌توانند از محور اراک - خمین - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران به‌عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. همچنین عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و محورهایی که ضرورت ایجاب نماید، ممنوع است.

 پناهی اضافه کرد: در تمامی محورهای برون‌شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌گردد، عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضدعفونی‌کننده و کالاهای اساسی (گندم جو، برنج سویا، دانه‌های روغنی و...) یا دارای مجوز از پلیس‌راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

 محدودیت‌های ترافیکی لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ در شهر قم

 رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم نیز از برقراری محدودیت‌های ترافیکی در معابر اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) در لحظه تحویل سال نو خبر داد.

 سرهنگ غلامرضا صدفی افزود: باتوجه‌به مصوبات استانی در راستای برقراری نظم و امنیت ترافیکی معابر اطراف حرم مطهر ممنوعیت تردد و توقف از امشب تا پایان مراسم تحویل سال نو در معابر اطراف این مکان مقدس برقرار می‌شود.

 وی گفت: این محدودیت‌ها شامل خیابان امیرکبیر (خیابان اراک) حدفاصل دوربرگردان حجتیه تا سه‌راه خورشید، خیابان معلم از میدان روح‌الله به سمت تقاطع شهدا، بلوار شهید منتظری از دوربرگردان به سمت تقاطع حجتیه و تمامی معابر فرعی منتهی به این محدوده‌هاست.

 وی به شهروندان توصیه کرد: درصورتی‌که قصد دارند با خودروی شخصی به حرم مطهر مراجعه کنند از ظرفیت پارکینگ‌های شهید کاظمی در بلوار منتظری روبروی پل نیروگاه و پارکینگ شرقی و زمزم در بلوار عماریاسر استفاده نمایند.




انتهای پیام/



منبع:پایگاه خبری پلیس
http://qomefarda.ir/48054
اخبار مرتبط

نظرات شما