نماینده آیت الله سیستانی: جمهوری اسلامی مایه افتخار شیعه است

نماینده آیت الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی عراق در ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی به واقع مایه‌ افتخار جهان تشیع در دنیاست و به طور یقین بعد از انقلاب اسلامی و به برکت آن استعدادهای زیاد و دانشمندان توانمندی در حوزه علمیه تربیت یافته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد شهرستانی، در دیدار  مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، اظهار داشت: استعدادهای حوزه می‌بایست بوسیله  رسانه آن مطرح شوند و صدای آن ها به گوش جهان برسد.
وی تصریح کرد: در حوزه  رسانه نه تنها ضعیف هستیم، بلکه باید قبول کنیم که کاری انجام نداده‌ایم و در زمینه رسانه که در دنیای کنونی بسیار مهم تلقی می شود، عقل ماندگی های فراوانی داریم.
نماینده آیت الله سیستانی، با تاکید مجدد بر اینکه  استعدادهای حوزه می‌بایست بوسیله  رسانه‌ها مطرح شوند و صدای آن ها به گوش جهان برسد بیان داشت: امثال شهید مطهری‌ها، شهید صدرها و شهید بهشتی‌ها که در همین حوزه های علمیه درس خوانده بودند هم از استعدادهای حوزه بودند وآبروی نظام اسلامی شدند.
وی گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که داریم این است که خیلی محتوایی عمل نمی‌کنیم و فقط با شعار پیش می رویم و این در حالی است که گنجینه ی معارف اهل بیت(ع) سرشار از محتوای ناب است.
نماینده آیت الله سیستانی در ایران خاطرنشان کرد: رسانه‌های حوزه علمیه می‌بایست این مرکز بزرگ آموزش معارف اسلام را به زیبایی و با اتقان به دنیای معاصر معرفی نمایند.
شهرستانی با اشاره به اهمیت موضوعات کلامی اظهار داشت: ما هرچه داریم از فقه و اصول است و افتخار ما فقه جواهری است؛ اما همه مساله امروز جهان تشیع این نیست.
وی گفت: چرا ما باید اجازه بدهیم شبهات اعتقادی در مورد مذهب تشیع مطرح شود و ما افراد توانمند در عرصه  پاسخگویی به این شبهات را به مردم معرفی نکرده باشیم؟ ما باید بتوانیم از فرصت های موجود جریان بسازیم؛ در حال حاضر در جامعه ی ما بهترین های موجودند تا مشکلات حوزه را حل کنند.
نماینده آیت الله سیستانی افزود: رسانه باید استعدادهای موجود اما شناخته نشده ی حوزه را شناسایی و به جامعه معرفی نماید.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب معیشت طلاب گفت: باید به مشکلات معیشتی طلاب توجه داشته باشیم و راهکارهای پایداری برای حل این مسئله بیابیم.
شهرستانی  ضمن توصیه به طلاب حوزه‌های علمیه مبنی بر آموختن زبان های خارجی عنوان داشت: طلاب و روحانیون می بایست زبان های خارجی را بیاموزند؛ موضوع یادگیری زبان بسیار مهم است و به تعاملات بین المللی و نشر معارف اسلام ناب در سطح دنیا کمک بسیاری می‌کند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/19898
اخبار مرتبط

نظرات شما