مصوبه مجلس در رابطه با برجام انتظار مردم بود/ سخنان رئیس جمهور کاملا سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر مجلس باعث شده است که برجام به نتیجه نرسد پس چرا آمریکا از همان ابتدا برجام را نقض کرد و حتی از آن خارج شد؟ پس چرا اکنون کارشکنی از سمت آمریکاست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در رابطه با سخنان اخیر رئیس جمهور درباره رفع تحریم‌ها اظهار کرد: این سخنان آقای رئیس جمهور کاملا سیاسی است و بهتر بود یک مقداری واقع بینانه‌تر در رابطه با مصوبه مجلس صحبت می‌شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور با توجه به اینکه در جایگاهی قرار دارد باید برای افکار عمومی جواب‌هایی داشته باشد از این رو باید این گونه صحبت‌هایی داشته باشد، اما به نظر بنده این صحبت‌ها برای افکار عمومی به زعم آقای روحانی شاید مناسب باشد، ولی واقعیت‌ها این گونه نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در جریان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون افرادی از دولت و نهاد‌های مرتبط با این طرح حضور داشتند، گفت: از ۲۰۱۵ برجام شروع شده است و تا به امروز روند حاکم بر برجام به گونه‌ای بوده که نوساناتی داشته و همواره از طرف مقابل نقض شده است.

حیدری تصریح کرد: اگر مجلس باعث شده است که برجام به نتیجه نرسد پس چرا آمریکا از همان ابتدا برجام را نقض کرد و حتی از آن خارج شد پس چرا اکنون کارشکنی از سمت آمریکاست؟ آقای روحانی نباید اینگونه صحبت کند.

وی افزود: برجام از همان ابتدا برای ایران به غیر از ورود چند هواپیما آورده‌ای نداشت یعنی به جای آن که تحریم‌ها کم شود اضافه شد یعنی نفتی که نبض اقتصاد ایران بود همچنین بیمه، کشتیرانی کشور و موارد دیگر تماما تحریم شدند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: مصوبه مجلس یک اهرم فشاری برای ایران درست کرد که به طرف مقابل بفهماند که دست ایران در مذاکرات آتی خالی نیست، زیرا این مصوبه مجلس انتظار مردم از مجلس بود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27851
اخبار مرتبط

نظرات شما