حال و هوای انتخاباتی قم؛

تنور انتخاباتی در قم گرم می‌شود؛ بگذارید گرم بماند!

۴۰ روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حال و هوای قم انتخاباتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  ۴۰ روز به برگزاری  دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی‌مانده است این روزها تنور فعالیت‌های انتخاباتی میان احزاب و گروه‌های سیاسی استان قم گرم شده است و اخبار زیادی از برگزاری جلسات متعدد احزاب در گوشه‌وکنار شهر به گوش می‌رسد.

۵۷ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم تأیید صلاحیت شدند و از مجموع ثبت‌نامی‌های صورت‌گرفته در قم صلاحیت ۲۲۸ نفر تأیید شده است در میان این ۲۲۸ نفر چهره‌های جدید و جوان زیادی وجود دارد که خارج از احزاب و به‌صورت مستقل وارد گود انتخابات شدند که می‌تواند این انتخابات را خاص و متفاوت کند.

انتخابات در قم به‌صورت الکترونیک خواهد بود و اواخر هفته گذشته امروز با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور و معاون امور استان‌های صداوسیما، شبکه ویژه انتخابات استان قم رسماً آغاز به کارکرد.

در کنار گرمای خوب انتخابات در قم نکته منفی که به چشم می‌خورد بداخلاقی‌های برخی از چهره‌های وابسته به کاندیدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است افرادی که به خیال خود تصور می‌کنند که این‌گونه می‌توانند از کاندیدی مدنظر خود حمایت کرده و با تخریب رقیبان فضا را برای طیف مدنظر خود آماده کنند درحالی‌که این رفتارها باعث دل‌زدگی مردم و زمینه کاهش مشارکت را فراهم خواهد کرد‌.

برخی از وابستگان نامزدهای انتخاباتی از خود نامزدها بیشتر به تکاپو افتاده‌اند؛ اما باید این را درنظرداشتن باشند که اولویت اول، مشارکت حداکثری و امیدواری مردم به‌نظام و سپس رأی به شخص مدنظر است.

مردم ما فهیم هستند اگر مشاهده کنند نامزدهای انتخابات و اطرافیان آنها گزینه اول را قربانی گزینه دوم می‌کنند مطمئنا او را شایسته نمایندگی خودشان نمی‌دانند.

این‌گونه رفتارها علاوه بر آسیب به مشارکت مردم قم در انتخابات خواهد شد یا توجه به اهمیت سیاسی قم مطمئناً تأثیر منفی در فضای کشور نیز ایجاد خواهد کرد.

باتوجه‌به حضور اقوام مختلف در قم از جمله آسیب‌هایی که درگذشته در زمان تبلیغات انتخاباتی در قم وجود داشت سو استفاده مسائل قومیتی بود که این روزها هم برخی‌ها می‌خواهند این رویه غلط را در پیش بگیرند؛ اما فراموش نکنند قم یکپارچه است نگاه قومیتی به قم بزرگ‌ترین خیانت به مردم قم از قومیت‌های مختلف است.

مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47225
اخبار مرتبط

نظرات شما