فرماندار قم:

نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در قم اعلام شد

فرماندار قم نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» عباس ذاکریان بامداد شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران که در محل فرمانداری قم برگزار شد نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم، کهک و جعفرآباد را به شرح زیر اعلام کرد:

 ۱- حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری با ۱۴۹ هزار و ۲۸۳ رأی - ۳۸.۰۲ درصد آرا

 ۲- محمدمنان رئیسی با ۱۰۵ هزار و ۱۴۷ رأی - ۲۷ درصد آرا

 ۳- حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش با کسب ۷۸ هزار و ۵۴۵ رأی - ۲۰.۱۶ درصد آرا

 همچنین بنا بر اعلام فرماندار قم، در پایان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سید محمد سعیدی با کسب ۲۶۰ هزار و ۹۵۴ رأی منتخب استان قم در این مجلس شد.

 ذاکریان میزان مشارکت مردم قم در انتخابات روز جمعه را ۴۹.۷ درصد عنوان و جمع آمار مأخوذه صحیح در مجلس خبرگان رهبری را ۳۴۷ و ۵۴۰ رأی اعلام کرد.

 وی هم چنین تعداد رأی صحیح مأخوذه در انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم را ۳۸۹ هزار و ۷۵۵ رأی عنوان کرد.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با یازدهم اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور روز جمعه ۱۱ اسفند در حوزه انتخابیه استان قم برگزار شد.

 ۲۶۲ نفر در قم برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نامزد شدند که در نهایت سه کاندیدا از این استان به مجلس راه یافتند.

 ۷۴۷ شعبه اخذ رأی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان قم دایر شد.

 ۶ حوزه فرعی در شعبه‌های اخذ رأی قم وجود داشت، ۲ حوزه در شهر کهک، ۲ حوزه در شهر جعفرآباد، یک حوزه در بخش سلفچگان و یک حوزه در خلجستان مستقر بودند.

 در مجموع برای استان قم ۹۳ شعبه سیار که ۵۱ مورد آن برای شهر قم است، در نظر گرفته شده بود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47833
اخبار مرتبط

نظرات شما