استاندار قم:‌

مدیران استان در راستای تحقق شعارسال تلاش خواهند کرد

استاندار قم با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مدیران استان در راستای تحقق شعار سال تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  سید محمد آقامیری در گفتگویی اظهار داشت: ما به‌منظور عملیاتی‌کردن شعار سال، بلافاصله پس از تعطیلات، نشست‌هایی با مدیران استان خواهیم داشت و ضمن مشخص‌کردن معیارها، مسیرهای مشارکت مردم معین می‌شود و با استفاده ظرفیت استان و تعیین نحوه حمایت دولت از مردم، این فرمان مقام معظم رهبری را اجرایی خواهیم کرد.

 وی اظهار داشت: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال برای اعضای دولت یک فرمان است که ما به‌عنوان سرباز باید نسبت به آن انجام‌وظیفه کنیم.

 استاندار قم گفت: در دهه گذشته، شعارهای سال که از سوی رهبری انتخاب شده‌اند عمدتاً با موضوع اقتصاد و تولید بوده است و لذا توجه به معیشت مردم در اولویت قرار دارد.

 وی اظهار داشت: اقتصاد باید با مشارکت مردم جان بگیرد، همچنین تورم نیز زمانی مهار خواهد شد که تولید رونق پیدا کند.

 آقامیری در ادامه گفت: افزایش تولید با مشارکت جدی مردم آن قدر ادامه خواهد داشت که به وضعیت مطلوب در استان قم برسیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت بازار و مدیریت تورم نیز به اداره کل صنعت، معدن و تجارت گفته شده تا از حضور مردم استفاده شود، اظهار داشت: در ۶ ماه گذشته در خصوص مهار تورم اقدامات خوبی داشته‌ایم و امروز قم رتبه ۲۷ کشور در نرخ تورم را داراست و اگر از چهار استان دیگر عبور کنیم قم ارزان‌ترین استان کشور خواهد شد.

 وی در خصوص دستاوردهای دولت در استان قم در سال ۱۴۰۲ گفت: در حوزه سیاسی، می‌توانیم به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری جشن ملی نیمه شعبان با میزبانی و پذیرایی از حدود چهار میلیون زائر اشاره کنیم.

 استاندار قم افزود: حضور ۵۰ درصدی مردم قم در انتخابات از دیگر دستاوردهای استان در سال گذشته است که ما قدردان این مردم هستیم.

 وی گفت: مردم قم در انتخابات دشمنان نظام جمهوری اسلامی را ناامید کردند، ما نسبت به انتخابات دوره گذشته، هفت درصد افزایش میزان مشارکت داشتیم و در میزان رشد در کشور مقام اول را کسب کردیم.

 وی اظهار داشت: در انتخابات نسبت به متوسط کشور، ۹ درصد بیشتر شرکت‌کننده داشتیم و این نشان‌دهنده آن است که مردم ما زمان‌شناس و محکم پای‌کار نظام هستند.

 آقامیری در خصوص دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی در استان قم نیز گفت: در تأمین مسکن ما از رتبه ۱۷ کشور به رتبه دوم رسیدیم و امروز شاهد این هستیم که همه جای استان در حال ساخت‌وساز است؛ پیش‌بینی کردیم که امسال هر ماه یک هزار واحد مسکونی تحویل مردم خواهیم داد.

 وی اضافه کرد: همچنین سامانه اجاره مسکن را تغییر داده‌ایم و این باعث می‌شود افزایش اجاره مسکن بیش از ۲۰ درصد صورت نگیرد.

 وی با بیان اینکه در حوزه معیشت نرخ تورم در استان قم پایین است، گفت: ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید سال گذشته هر هفته برگزار شد و پرونده‌ها تعیین تکلیف و معمولاً به نفع تولیدکننده تصویب گردید؛ این روند در سال آینده نیز به‌صورت جدی دنبال خواهد شد.

 آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر بازار با همراهی مردم انجام خواهد شد که ما از آنان دعوت می‌کنیم که ثبت‌نام کنند، دوره‌های آموزشی ببیند و توسط دستگاه ذی‌ربط مجوز و گواهی نظارت دریافت نمایند و خودشان ناظر بر قیمت و کیفیت بازار باشند.




انتهای پیام/


منبع:روابط عمومی استانداری قم
http://qomefarda.ir/48097
اخبار مرتبط

نظرات شما