مرجع تقلید شیعیان:

جامعه مدرسین ستون استوار حوزه علمیه است

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ساله می‌باشد و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی، ‌ وی در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هسته نخست این تشکیلات (جامعه مدرسین) افرادی در سطح بالا و هرکدامشان در حوزه رکنی بودند.
وی در ادامه اظهار داشت: ‌ باید در کارها مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی؛ به‌ویژه فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) باشد، ارتباط با اساتید و طلاب که شورای‌عالی انجام می‌دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم بسیار مؤثر است که باید ان‌شاءالله مستمر باشد.
آیت‌الله نوری همدانی گفت: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می‌کنند؛ اما همه این‌جور نیستند، اگر مطلبی هم باشد، باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند.
وی اظهار داشت: اگر برای‌خدا کار شود و هدف برای رضایت پروردگار باشد نباید کسی را که درحال‌خدمت در یک مجموعه‌ای است تخریب کرد؛ بلکه همه باید کمک کنند.
وی گفت: ‌ نباید در حوزه اختلاف باشد ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام‌زمان (عج)، خدمت به فرهنگ اهل‌بیت (ع) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.
آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: دولت‌ها و افراد می‌آیند و می‌روند ما با حفظ استقلال حوزه از نظام که فرزند حوزه است و ولایت‌فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم باقدرت و حکمت امروز در حال اداره است حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که‌ مربوط به امام‌زمان (عج) است تعارف نمی‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ‌ همچنین باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای‌عالی و مدیریت حوزه باتوجه‌به پیوستگی ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند.
آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی و دوستانه مشکلات را حل نماییم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل‌اجرا استقبال کنیم و خدای‌نکرده اختلافی نباشد و حوزه به‌عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیاناً به غرض‌ورزی‌های شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری و سربازان امام‌زمان (عج) را همه افتخار بدانیم.
وی افزود: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می‌کنم، البته در حوزه کاستی‌هایی وجود دارد که باید حل شود؛ ولی در مجموع عملکرد جنابعالی (آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری) ‌در سمت رئیس جامعه مدرسین و عضو شورای‌عالی حوزه را در مجموعه وظایف تعریف شده موفق می‌دانم و برایتان دعا می‌کنم، ان‌شاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همان‌طور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می‌دانم و تقویت شما لازم است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48417
اخبار مرتبط

نظرات شما