معاون وزیر اقتصاد:

توازن در حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده را دنبال می‌کنیم

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ایجاد توازن و تعادل میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یک ضرورت است، از این طریق هم انگیزه تولیدکننده برای فعالیت بیشتر حفظ می‌شود و هم مصرف‌کننده می‌تواند محصول موردنیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   سید علی روحانی روز چهارشنبه در همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دانشگاه قم بیان داشت: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است.

 وی افزود: در همین راستا از تغییر مکرر سیاست‌ها جلوگیری کرده و با کاهش دستورالعمل‌ها به دنبال ایجاد آرامش هرچه بیشتر در فضای فعالیت‌های اقتصادی هستیم، همچنین در این دولت موضوع تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با جدیت پیگیری و برای محدودکردن فعالیت‌های غیرمولد تلاش جدی شد.

 وی با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت نرخ ارز در کشور، ادامه داد: کوتاه‌کردن فرایند تأمین و تخصیص ارز، موضوع مهم دیگری است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود دنبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تأمین مالی موردنیاز بنگاه‌های اقتصادی با همکاری بانک‌ها به‌خوبی انجام شود.

 روحانی تأکید کرد: در موضوع رشد اقتصادی و مبارزه با بیکاری وضعیت بهتری از قبل داریم و تلاش می‌کنیم با افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم، البته در این راستا نیازمند مولفه‌های دیگری همچون تأمین انرژی موردنیاز فعالیت‌های تولیدی نیز هستیم.

 



انتهای پیام/


منبع:صداو سیما
http://qomefarda.ir/48434
اخبار مرتبط

نظرات شما