تذکر به وزیر اقتصاد به خاطر کمبود سفته در بانک‌ ملی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به خاطر کمبود سفته در بانک‌های ملی سراسر کشور تذکر داد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد در این باره به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:‌ کمبود سفته در بانک ملی و مراکز توزیع باعث سرگردانی مردم شده است. لازم است در این خصوص تدبیر کنید، از طرفی مردم برای ضمانت کار یا دریافت تسهیلات بانکی از سوی بانک‌ها، موظف به سپردن سفته به عنوان وثیقه هستند و از سوی دیگر سفته برای خرید وجود ندارد.

شرح تذکر: 

جناب آقای وزیر

چند ماهی است مردم در مراجعه به بانک ملی برای خرید سفته با این جمله مواجه می‌شوند که به دلیل مشکل تامین کاغذ، اداره دارایی قادر به چاپ و در اختیار گذاشتن سفته نیست و کار بانک ملی صرفا فروش و توزیع سفته است. این در حالی است که جوانان جویای کار برای سپردن سفته به کارفرما و مردم برای دریافت تسهیلات بانکی موظف به تودیع وثیقه از نوع سفته نزد بانک‌ها هستند. بانک ملی و مراکز فروش سفته نیز فقط سفته‌های با قیمت بالا را در اختیار دارند. به عبارتی مثلا برای دریافت تسهیلات 5 میلیون تومانی چاره‌ای جز خرید سفته 50 میلیون تومانی وجود ندارد؛ یعنی اجحاف در حق مردم و تضییع حقوق افراد ضعیف و متوسط جامعه. لطفا به فوریت تمهیدی بیندیشید مشکل مذکور حل شده و مردم را از سرگردانی نجات دهد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14517
اخبار مرتبط

نظرات شما