روحانی: امروز بدترین روزهای تحریم‌ها را می‌گذرانیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح قطار برقی هشتگرد - تهران، گفت: ما روزهای سختی را در این کشور گذراندیم روزهای سختی در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی، دوران تحریم داشتیم و امروز بدترین روزهای تحریم‌ها را می‌گذرانیم؛ اما قامت مردم ما استوار بود و در همه جا در برابر قدرت‌های بدخواه و دشمنان این مرز و بوم به خوبی ایستادگی کردند و پیروزی و موفقیت بدست آورند.

وی ادامه داد:این کار در سایه ایمان، ایثار و فداکاری مردم است؛ اگر امروز شاهد یک خدمت هستیم در سایه تلاش کارگران عزیز ما است.

رئیس جمهور گفت: راهی نداریم جز اینکه به فناوری روز و تکنولوژی روز برای رفاه مردم و پناه ببریم و این دستور خداوند و پیامبر ماست که از تجربه بشری علم و دانش بیاموزیم و به کار بگیریم.

روحانی با تاکید بر اینکه بشر به جایی رسید و دید که حمل و نقل در روی سطح زمین و در دریاها کافی نیست لذا به فضا، آسمان و عمق زمین پناه برد، تصریح کرد: امروز بسیاری از حمل و نقل ها و سفرها به وسیله پرنده‌ها انجام می گیرد، پرواز هواپیماها است که با جابجایی بار و مسافر برای مردم به عنوان یک خدمت بزرگ به وجود آورده است.

وی بیان داشت: روی زمین برای رفاه مردم  کافی نبود و ناچار بودیم از عمق زمین استفاده کنیم. قبل از انقلاب این کار متاسفانه نشد، یعنی ایران عزیز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مترو یا قطار زیرزمینی در اختیار نداشت، البته ریل روی زمین وجود داشت. در این که ما ناچاریم به عمق زمین برویم پاسخ این سوال برای شما الان آسان است و می‌گویید بله چاره‌ای نبود.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش برای ایجاد مترو در کشور، گفت: اما به سابقه سال‌های اول انقلاب و مجلس اول که برگردیم یک دعوای بسیار بزرگ بود که آیا کشور نیاز به مترو دارد یا نه ؟ در مجلس دوم نمایندگان تهران با مدیریت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این تصمیم رسید که تهران نیاز به مترو دارند و از طرف نمایندگان تهران بنده و دوست عزیزم جناب آقای دری نجف آبادی مسئول این کار شدیم و بخشی از روزهای هفته ما به این می گذشت که چگونه متروی تهران آغاز شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14878
اخبار مرتبط

نظرات شما