درخواست دانشجویان برای روشن شدن وضعیت گزارش تفحص از روند مبارزه با قاچاق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اخیرا داود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در برنامه تلویزیونی متن و حاشیه به بیان مطالبی درباره مفاسد اقتصادی، گلوگاه‌ها و همچنین برخی پرونده های اقتصادی و مسائلی از این دست پرداخت و به تعلل بیش از یکساله جهت قرائت گزارش تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد که یکی از عوامل تعلل (با استناد به صحبت های یکی از نمایندگان مجلس) هیئت رئیسه و برخی از نمایندگان مجلس  عنوان شد.

در همین راستا و پس از این برنامه، مطالبه گری شفافیت وضعیت گزارش تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق شدت گرفت و تشکل های دانشجویی کشور نیز با صدور بیانیه و ارسال نامه های سرگشاده خطاب به اعضاء هیئت تحقیق و تفحص خواهان شفافیت علت تعلل و تسریع در قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق شدند که بیش از سه سال از تصویب آن گذشته و با توجه به کندی و تعلل مشخص نیست تا پایان عمر مجلس قرائت شود یا خیر.

در همین راستا جمعی از تشکل‌های دانشجویی هم امروز نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس عضو هیئت تحقیق و تفحص از قاچاق نوشتند که متن این نامه در ادامه آمده است:

اعضای  محترم هیات تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با سلام؛

همان گونه که مستحضرید، با توجه به  مصاحبه برخی از نمایندگان مجلس در خبرگزاری ها و همچنین مسائل پیش آمده نسبت به موضوع عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی،  باعث ایجاد سوالاتی در ذهن بدنه دانشجویی شده است که عبارتند از:

۱-  تاریخ دقیق شروع تهیه گزارش تحقیق و تفحص و جمع بندی اولیه کی بوده است؟

۲- آیا نتیجه گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس به هیات رئیسه ارسال شده است؟ اگر ارسال شده است پس دلیل عدم قرائت آن در مجلس چه بوده است؟

۳ - اگر نتیجه گزارش تحقیق و تفحص ارسال نشده است، دلیل عدم ارسال آن چه بوده است؟

۴- جناب آقای علی اکبر کریمی (عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس) مورخه ۵ آذر ۱۳۹۸در بیان دلیل عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص اعلام کرده بودند: "دست های پنهانی مانع قرائت نتیجه تحقیق و تفحص در مجلس می شود"؛ آیا حضراتعالی به عنوان عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس اطلاعی از این دست های پنهان دارند؟

۵- آقای علی اکبر کریمی در مصاحبه ای مورخه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ صراحتا  فرمودند: "هیئت رئیسه مجلس دستور تلطیف گزارش هیات تحقیق و تفحص را صادر کرده است" در این صورت، گزارش به مزاق چه کسانی خوش نیامده است که با وجود کار شبانه روزی و کارشناسی دستور تلطیف آن صادر می شود؟
لذا لازم است ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده به جهت جبران مافات، مقدمات قرائت گزارش در صحن علنی را هرچه سریعتر فراهم نمایید.

امضا:

جامعه اسلامی دانشگاه ارومیه

قرارگاه احمدی روشن استان کرمان

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه

بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی تهران




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14943
اخبار مرتبط

نظرات شما