حکم قانون برای نمایندگانی که ردصلاحیت شدند چیست؟/

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در دو-سه هفته اخیر خبر بد و خوب کم نداشتیم. از اخبار شهادت سردار تا سیلی انتقام؛ خبر شهادت هم‌وطنانمان در هواپیمای نحس اوکراینی تا تجمعات مردم داغ‌دیده و شلوغ‌کاری عده‌ای به قصد سوء. در بین این‌همه اما خبری در چند روز گذشته با اعلام شورای نگهبان داغ شد. اعلام رد یا تایید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس. با این خبر کم‌کم بازار شب انتخابات داغ شد. 

 

اما نکته‌ای که برای مخاطبان ما مهمتر از فاز جدید پروسه انتخابات ۹۸ مجلس بود، رد صلاحیت برخی چهره‌های شاخص مجلس فعلی است. خبری که شاید خیلی‌ها را خوشحال یا ناراحت کند ولی همه را به یک سوال واداشت؛ آن هم اینکه سازوکار قانون برای نظارت بر رفتار و صلاحیت دائمی نمایندگان مجلس چیست؟

 

مخاطبان «فارس من» هم واکنش نشان دادند. از همان روز اول اعلام نتایج سوژه‌های مختلفی را برای ما ارسال می‌کنند. سردبیر یکی از کمپین‌های پرامضا نوشت: «نمایندگان فعلی که رد صلاحیت شدند در مجلس چه می‌کنند؟؛ یک سری از نماینده‌ها بخاطر اتهاماتی مثل فساد اقتصادی و فرهنگی و ... رد صلاحیت شدند! بعد همان افراد تا 6ماه دیگر هنوز در مجلس هستند و قانون تصویب می‌کنند و بقیه دستگاه‌ها نظارت می‌کنند. چرا اینا باید هنوز نماینده باشند؟ آیا نباید به حال مجلس فعلی فکری کرد و یا نباید کلا برای نمایندگان مجلس ساز و کار نظارتی دائمی باشد؟»

 

مردم نگران رأی خود هستند. این خبر وقتی جدی‌تر شد که دانستیم ۶ نفر از رؤسای کمیسیون‌های ۱۲گانه مجلس هم در میان ردصلاحیت‌شده‌ها هستند. به راستی چرا نماینده‌ای که با بررسی شورای محترم نگهبان صلاحیت نمایندگی مردم را ندارد، الآن در مجلس قانون‌گذاری می‌کند؟ کنارتان هستیم؛ این سوالی است که خبرنگاران گروه سیاسی خبرگزاری فارس در پی جواب آن از بالاترین مسئولان مربوطه هستند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15502
اخبار مرتبط

نظرات شما