تعیین نحوه جبران خسارات داوطلبین اطفاء حریق جنگل ها در مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، اول بهمن‌) مجلس شورای اسلامی و برای تامین نظر شورای نگهبان ایرادات لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان را اصلاح کردند. 

وکلای ملت با اصلاحات تبصره 2 ماده 2 با 137 رأی موافق، صفر رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این تبصره آمده است؛ سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری کشور موظفند هزینه‌های درمانی نیروهای مردمی که به‌صورت داوطلبانه در اقدامات مرتبط با پیشگیری و اطفای حریق جنگلها و مراتع کشور همکاری می‌نمایند را پرداخت و صدمات و خسارات وارده به آنها را جبران نمایند.

همچنین ماده 3 لایحه حمایت از جنگل بانان و محیط بانان با 145 رأی موافق، صفر رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه اصلاح شد.

این ماده می گوید؛ آیین‌نامه اجرائی این قانون مشتمل بر نحوه تأمین و پرداخت وجوه موضوع مواد (13) و (14) قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری مصوب  18/  1/ 1373 به مشمولان این قانون و همچنین چگونگی پوشش بیمه‌ای آنها، ظرف مدت 6 ماه از لازم‌الاجراءشدن این قانون توسط وزارت دادگستری با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و حسب مورد با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به تصویب هیأت‌ وزیران خواهد رسید.

در ادامه نمایندگان ماده 4 را با 140 رأی موافق، صفر رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه اصلاح کردند.

این ماده به شرح زیر اصلاح شد؛ سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است همه‌ساله اعتبارات مورد نیاز اجرای این قانون را به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15780
اخبار مرتبط

نظرات شما