موسوی لارگانی:

قبل از انقلاب کشورمان وارد کننده محض بود / همه دستاوردهای نظام اسلامی از تکیه به توان داخلی بدست آمده است

نماینده مردم فلاورجان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی طی چهل سال گذشته داشته که مهم ترین آن ها «روی پای خود ایستادن» و «زیر بار ابرقدرت ها نرفتن» است، یعنی از کشوری که به نوعی ذلیل به تمام معنا در مقابل استکبار جهانی بود، به کشوری قدرتمند و با اقتدار تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، «حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم فلاورجان  ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی طی چهل سال گذشته داشته که مهم ترین آن ها «روی پای خود ایستادن»  و «زیر بار ابرقدرت ها نرفتن» است، یعنی از کشوری که به نوعی ذلیل به تمام معنا در مقابل استکبار جهانی بود، به کشوری قدرتمند و با اقتدار تبدیل شده است؛ این اقتدار نظام و ملت ایران بالاترین دستاورد انقلاب است.

قبل از انقلاب کشورمان وارد کننده محض بود 

وی تصریح کرد: زمانی کشور  و مقامات ما در مقابل استکبار و آمریکا به قدری ذلیل بودند که بیت المال را به تاراج می بردند و بعد حق توحش هم می گرفتند و می گفتند ما بین وحشی ها زندگی می کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به این که ایران قبل از انقلاب وارد کننده محض بود گفت: حقیقتاً نه این که کشور ایران توان صادرات نداشته باشد بلکه اجازه نمی دادند، اگر هم می فهمیدند نخبه ای درصدد اختراع و طراحی فناوری بود با دریل پیشانی او را سوراخ می کردند؛ اما بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته ها و نیازها نه تنها وارد کننده نیست بلکه صادر کننده است.

موسوی لارگانی ادامه داد: اگر این تحریم های ظالمانه علیه کشور ایران نبود و اجازه می دادند ایران تولیدات خودش را به کشورهای همسایه عرضه کند الان شرایط اقتصادی کشور بهتر از زمان فعلی بود.

ایران در بسیاری از موارد پس از انقلاب به خودکفایی رسید

وی با بیان این که ایران در بسیاری از موارد به خودکفایی رسیده است گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی در صنعت های کشاورزی، دفاعی، ساخت ماشین آلات صنعتی و پزشکی و... به توفیقات بسیاری دست یافته است. یک زمانی در 8 سال دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم نمی توانستیم تولید کنیم و وارد کننده بودیم اما الان در صنعت موشکی قدرت اول منطقه هستیم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمی فناوری نیز قبل از انقلاب جایگاهی نداشت اما الان در رتبه 15 و 16 دنیا هستیم و در اکثر المپیادهای علمی که در سطح دنیا برگزار می شود جزء مقام های اول تا  سوم هستیم.

موسوی لارگانی ابراز داشت: ایران قبل از انقلاب در بحث کشاورزی وارد کننده محض گندم و برنج بود اما در حال حاضر در مسئله گندم خود کفا شده است؛ بماند که دولت باید به تعهدات خود در خصوص خرید تضمینی گندم از کشاورزان عمل می کرد تا کشاورزان مجبور نشوند محصولات خود را به دلالان بفروشند؛ همه این موارد به کوتاهی ها و سو مدیریت ها و عدم حمایت ها مرتبط می شود.

وی با اشاره به این که دشمنان در خواب هم نمی دیدند که ایران بتواند در حوزه هسته ای این پیشرفت را داشته باشد، افزود: این پیشرفتی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته ای داشت و دنیا را متحیر کرد از دستاوردهای بسیار مهم چهل ساله انقلاب اسلامی است.

همه دستاوردهای ایران از تکیه به توان داخلی عایدمان شده است

موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که "دستاوردهای انقلاب اسلامی در سایه نگاه به داخل به دست آمده یا نگاه به خارج؟" گفت: همه این دستاوردها از نگاه به داخل و ظرفیت های داخلی عاید شده است. ما می توانستیم بیش تر از این ها پیشرفت کنیم اما متاسفانه برخی از مسئولین با نگاه لیبرالی و نگاه بیرونی اجازه نمی دهند نخبگان و مخترعان و کسانی که توان تولید خیلی از نیازهای کشور را دارند و به نوعی مانع پیشرفت انقلاب اسلامی هستند.

نماینده مردم فلاورجان به لزوم و اهمیت بکارگیری جوانان انقلابی در سطوح مختلف اشاره کرد و گفت: عدم به کار گیری نیروهای انقلابی در راس کار چه در دولت و چه در مجلس، باعث شده است آن پیشرفت لازم و کافی را نداشته باشیم، اما با تبیین گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب ان شا الله اگر مردم در انتخابات افرادی را که دلسوز نظام باشند را انتخاب کنند خیلی پیشرفت خواهیم کرد.

وی در پایان بیان داشت: رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، نگاه به ظرفیت های داخلی و تکیه بر داشته های خودمان توصیه هایی را داشتند، اما متاسفانه بعضی مواقع برخی از مسئولین مثل رئیس جمهور عنوان می کنند که «من بلد نیستم» بدون ارتباط با خارج مشکلات را حل کنم -منظور رئیس جمهور از خارج همان آمریکا است- و همه این ها باعث می شود جمهوری اسلامی ایران به آن پیشرفت مطلوب نرسد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16214
اخبار مرتبط

نظرات شما