اهمیت بزرگداشت نهم دی ماه در نگاه رهبر معظم انقلاب؛

9 دی نه تنها دفاع از ارزش های انقلاب، بلکه دفاع از ارزش های دین بود

حماسه تاریخی ملت ایران در نهم دی ماه آن چنان عظیم و سترگ است که مقام معظم رهبری از این روز به عنوان «روز دفاع از ارزش های دین» یاد می کنند و آن را بزرگ می شمارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نهم دی ماه در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی آن چنان مهم است که حتی در پیام نوروزی همین امسال یعنی سال 1397 نیز از مردم به دلیل حضور حماسی در راهپیمایی سالگرد این روز تشکر کردند و این حضور را ستودند.
معظم له همچنین این روز را نمونه ای واضح از عناصر قدرت نظام اسلامی بر می شمرند و می افزایند:
«در آن حادثه‌ ی بی ‌نظیر، هیچ‌ کس دست‌ اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله‌ ی اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان‌ ها کشاند و آن حادثه‌ ی بی‌نظیر پدید آمد.»
ایشان همچنین درباره آن روز تاریخی چنین بیان می دارند:
«در قضیه ‌ی ۹ دی، یک نکته اساسی است و آن نکته بر می گردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیمِ بی‌ نظیرِ تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگونِ دیگر هم نشان داده شده، لیکن در ۹ دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تأمل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانتِ حاکم بر دل های مردم بود.»
ایشان همچنین ادامه می دهند:
«پس اینجا ما دو تا عنصر در کنار هم داریم: یک عنصر، عنصر مردم است؛ که مردم در هر کشوری، در هر جامعه ‌ای، اگر چنانچه همت کنند، بصیرت به خرج بدهند، عمل کنند و وارد میدان بشوند، می توانند همه ‌ی مشکلات را حل کنند؛ یعنی بزرگ ترین کوه‌ ها در مقابل حضور مردم از بین می رود؛ می توانند کوه‌ های بزرگ را جا به‌ جا کنند. این یک حقیقت آشکاری است که بسیاری از تحلیلگران اجتماعی در کشورهای اسلامی و دیگر کشورها آن را درست لمس نکردند، درک نکردند؛ ما این را لمس کردیم.»
اکنون به این نکته می پردازیم که نهم دی ماه و حضور حماسی ملت در صحنه از نگاه رهبر معظم انقلاب نشانه ای آشکار از اعتماد مردم به نظام اسلامی است؛ نکته ای که در کشورهای دیگر دنیا کمتر دیده می شود:
«کممتر کشوری در دنیا وجود دارد که اعتمادی را که مردم ایران نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارند، نسبت به نظام حکومتی خود داشته باشند. دلیل این اعتماد هم همین پدیده ‌های روشنی است که جلوی چشم همه است. باز یک عده ‌ای این ها را نمی ‌بینند، هی دم از بی ‌اعتمادی مردم میزنند؛ نخیر، مردم به نظام اعتماد دارند ... یک نمونه، همین دو راهپیمایی‌ ای است که ما هر سال داریم؛ راهپیمایی بیست و دو بهمن و راهپیمایی روز قدس. این راهپیمایی ‌ها مربوط به نظام است؛ مربوط به هیچ دولتی، مربوط به هیچ جریان خاصی نیست؛ مال نظام است. شما ببینید مردم در این حرکت عظیم چه می کنند ... این نشان دهنده‌ ی علاقه‌ مندی و دلبستگی مردم به نظام است. اعتماد به نظام، از این بهتر و روشن‌ تر نمی شود. این حضور، حضور بسیار پرمعنایی است. علاوه بر این، در موارد خاص، مثل نهم دی سال 88، بمجرد اینکه مردم احساس کردند حرکتی که شروع شده است، متوجه به نظام است، متوجه به انقلاب است، متوجه به شخص خاص و دولت خاصی نیست، آن حرکت عظیم را از خود نشان دادند. این جور نبود که فقط جوانهای پرشور به میدان بیایند؛ همه آمدند.
حادثه‌ ی نهم دی یک حادثه‌ ی عجیبی است؛ به خاطر دلبستگی مردم به نظام بود. اینها نشان دهنده ‌ی اعتماد مردم است ... .»
و البته همه این ها نشانه ای از بصیرت ملت ایران است؛ آن جا که وظیفه خود را به موقع شناخت و به موقع به صحنه آمد تا باز هم تقدیر رهبر معظم انقلاب را در پی داشته باشد:
«آن روز هم نیاز لحظه ‌ها بود؛ ... شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ ی مناسب و مورد نیاز؛ این اساس کار است که مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کاری را که باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد.»
و اینک با این بصیرت ملی، شایسته است تا همچنان ملت در صحنه باشند و البته مسئولان هم با عمل به وظایف خود و خدمت عینی به ملت، در تقویت این حضور در صحنه بکوشند؛ ان شاء الله.



انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/1659
اخبار مرتبط

نظرات شما