روحانی: برخی کاسبان کرونا با دروغ‌پراکنی جامعه را ملتهب می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه هیأت دولت طی سخنانی، اظهار داشت: ایام پربرکت میلاد حضرت جواد الائمه(ع) و همچنین میلاد مولای ما امیر المؤمنین(ع) را به همه تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی و از رئیس مجلس که با تدبیری که برای بودجه سال 99 به خرج دادند و پیشنهادی را خدمت مقام معظم رهبری فرستادند و ایشان تأیید کردند، از مجلس و رئیس مجلس و بویژه از مقام معظم رهبری تشکر کنم که این بن بست را شکستند و این مسأله را حل کردند که بتوانیم برای سال آینده از آغاز سال طبق چارچوب قانون بودجه اقدامات مالی خودمان را انجام دهیم.

*امید داریم که با همکاری و بردباری از معضل کشور عبور کنیم

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اجازه فرمودند که موضوع وزارت جهاد کشاورزی هم به بعد از مسأله مربوط به حفاظت‌هایی که لازم است در مسأله کرونا انجام گیرد، محول شود. بنابراین برادر عزیزمان آقای مهندس کشاورز که امروز سرپرستی این وزارتخانه را به عهده دارند همچنان این مسئولیت را برعهده خواهند داشت.

روحانی از همه ملت بزرگ ایران تشکر کرد که در این شرایط ویژه و خاصی که قرار گرفتیم برای حفظ آرامش، امید و اینکه اراده ملی ما بر این است که بتوانیم با متانت و بردباری و با همکاری از این معضل به خوبی عبور کنیم.

* عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم رفتند پشت ماسک دلسوزی 

رئیس جمهور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: این بیماری، یک بیماری فراگیر است. تقریباً دامنه آن همه استان‌های ما را فرا گرفته و به یک معنا یک بیماری جهان‌گیر است که بسیاری از کشورهای جهان به این مسأله مبتلا شدند و باید با تدبیر و همکاری یکدیگر از این معضل در اسرع وقت عبور کنیم.

وی در همین رابطه اضافه کرد: مسأله سلامت مردم برای ما اهمیت دارد و همه تلاش‌ها برای این است که مردم، پدران و مادران و جوان‌های ما و افراد مسن و بیمار که بیشتر در معرض این ویروس هستند بتوانند از این مسأله عبور کنند و جانشان به سلامت باشد، سلامت و امنیت جانی برای ما بسیار مهم است.

*کاسبان کرونا می‌خواهند از این معضل برای سودجویی خودشان استفاده کنند 

روحانی ادامه داد: اما در کنار آن امنیت روحی و روانی جامعه هم بسیار حائز اهمیت است. متأسفانه امروز علیرغم اینکه اکثریت جامعه ما و همه همکاری و یکدیگر را برای عبور از این مشکل یاری می کنند، عده‌ای هستند به عنوان کاسبان کرونا که می‌خواهند از این معضل برای سود مادی و سودجویی خودشان استفاده کنند و متأسفانه در مواردی با احتکار و گرانفروشی و عدم عرضه کالا با این فکر که در آینده این کالا را با قیمت بالاتر و گزاف می‌توانند بفروشند،  مواجه بودیم . این عده‌ای بودند به عنوان کاسبانی که در این بیماری با جان مردم بازی می‌کردند و احتکار می‌کردند.

وی همچنین تصریح کرد: از طرف دیگر کاسبان دیگری هم در فضای مجازی و در رسانه‌های بیگانه داشتیم. عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم رفتند پشت ماسک دلسوزی اما در واقع برای اینکه جامعه ما را ملتهب کنند و مردم ما را دچار نگرانی کنند، اخبار دروغ را در جامعه  شایع می‌کنند.

رئیس جمهور بر همین اساس یادآور شد: مردم عزیز و بزرگوار باید توجه داشته باشند به اینکه این گروه محتکرین و معاندین در فضای مجازی که به آرامش مردم رحم نمی‌کنند؛ همچنین گروهی که افکار جامعه را با اظهارنظرهای غیردقیق خودشان دچار اضطراب می‌کنند؛ این امر تخصصی است و باید به متخصصین مربوطه واگذار شود؛ مسئولیت این کار به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده، اما همه دستگاه‌ها با همه توان، پیگیر بخش‌هایی از اموری هستند که به نوعی به آنها مربوط می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: پزشکان و پرستاران در خط مقدم هستند و فداکاری بسیار بزرگی از خودشان نشان دادند و از همه آنها تشکر و سپاسگزاری می‌کنم که هیچ کدام در انجام وظایف و اجرای وظایف خودشان دچار قصور نشدند و با همه توان در صحنه بودند؛ افرادی بودند روزها و شب‌ها با استراحت بسیار کوتاه و با تلاش بسیار زیاد به طور مداوم کار خودشان را ادامه دادند؛ حتی وزیر محترم بهداشت و درمان که معمولاً روزانه با او در تماس هستم و گزارش می‌گیرم، در این مدت یک هفته و خرده‌ای شب‌ها یکی، دو ساعت بیشتر استراحت نکرده است.

*قول می‌دهم با همکاری مردم از این معضل با حداقل تلفات و کوتاه‌ترین زمان عبور می‌کنیم

روحانی بیان کرد: بار سنگینی بر دوش همه است؛ به مردم عزیز و بزرگوارمان قول می‌دهم که به پشتوانه تخصص بالای پزشکان کشورمان؛ به پشتوانه اراده و تصمیم پرستاران و پزشکان؛ ایثار و فداکاری و همکاری مردم از این معضل با حداقل تلفات و با کوتاه‌ترین زمان ممکن ان‌شاء الله عبور خواهیم کرد.

وی افزود: کاری که امروز در بیمارستان‌ها انجام می‌گیرد، با زبان قابل وصف و شکرگزاری و تقدیر نیست و در واقع باید پاداش آنها را خداوند بزرگ عنایت کند؛ در این مسأله چشم امید مردم اول به رحمت و لطف خداوند است و با توکل به خداوند است که روح‌ها آرامش پیدا می‌کند و در مرحله دوم به تلاش، کوشش و فداکاری تیم پزشکی و بهداشتی سراسر کشور است که شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: دیگران هم آماده کمک هستند؛ امروز وزارت صمت در صحنه همین جهاد است و بسیاری از تولیدگران از جان مایه گذاشتند و شبانه‌روز برای نیازمندی‌های جامعه کار می‌کنند؛ بسیاری از مسئولین نظارتی شبانه‌روز کار می‌کنند برای اینکه کالا به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد؛ باید از همه کارگران، مهندسین، کشاورزان و همه آنهایی که در پالایشگاه‌ها مشغول کار هستند تا انرژی به موقع در اختیار مردم قرار گیرد؛ همه آنهایی که در نیروگاه‌ها تلاش می‌کنند برای اینکه برق در اختیار مردم قرار گیرد؛ همه آنهایی که در کنار مراکز مهم تصفیه‌خانه‌های عظیم آب هستند تا آب آشامیدن در اختیار مردم قرار گیرد و همه آنهایی که در همه سمت‌ها، حمل و نقل، کسب و کار، همه پای کارند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند برای اینکه مردم بتوانند زندگی راحتی داشته باشند؛ بحمدالله امروز تولیدگران، کشاورزان، مدیران و مسئولین حمل و نقل با همه توان در صحنه هستند تا مردم نیازمندی‌هایشان به خوبی برآورده شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17131
اخبار مرتبط

نظرات شما