قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم:

وضعیت بیماران ترخیص شده دنبال می شود/کمبود پزشک در استان نداریم

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در بیمارستان‌های استان قم دچار کمبود پزشک نیستیم گفت:40 نفر با 30 خط تلفن به صورت سه شیفت وضعیت حدود دو هزار بیمار ترخیص شده از بیمارستان‌های استان را دنبال می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی ابرازه عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سیر مقابله با بیماری کرونا در قم اظهار کرد: در روز 30 بهمن نخستین مورد کرونا در استان شناسایی و بلافاصله ستاد بحران در قم تشکیل شد، در عرض چند روز پنج بیمارستان را در استان وارد چرخه رسیدگی به بیماران کرونایی کردیم.

وی ادامه داد: روند بحث درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان قم خوب بوده است و در این زمینه موفقیت‌هایی را در استان داشتیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: پزشکان و پرستاران استان معوقاتی را در زمینه کارانه داشتند و برای افزایش انگیزه نیروهای بخش درمان استان، اعتباراتی جذب و حقوق‌های معوقه نیروهای شرکتی و بخشی از کارانه پرستاران و پزشکان در قم پرداخت شد، همچنین وسایل حفاظت فیزیکی را برای این پرسنل تامین کردیم.

ابرازه با اشاره به توزیع ماسک در استان قم اظهار کرد: 634 هزار ماسک در داروخانه‌های استان توزیع شد، همچنین 200 هزار خانوار در قم یک بسته شامل تعدادی ماسک و یک محلول ضد عفونی کننده را دریافت کردند و امیدواریم کار توزیع این بسته‌ها بین 150 هزار خانوار دیگر قمی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: 60 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی بیمارستان 220 تخت خوابی امیرالمومنین(ع) جذب شد، کار خرید تجهیزات برای این بیمارستان را شروع کردیم و به دنبال افتتاح آن تا 10 روز آینده هستیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: 40 نفر با 30 خط تلفن به صورت سه شیفت وضعیت حدود دو هزار بیمار ترخیص شده از بیمارستان‌های استان را دنبال می‌کنند تا آن‌ها ناقل ویروس کرونا به دیگران نباشند، همچنین مجتمع یاوران مهدی با 700 تخت به عنوان نقاهتگاه برای بیماران بهبود یافته کرونا در قم در نظر گرفته شده است.

ابرازه تامین داروها برای بیماران بستری شده به دلیل کرونا را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم دانست و تصریح کرد: به دنبال شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در مراحل ابتدایی در استان هستیم تا به این بیماران توصیه‌ها و آموزش‌های لازم را بدهیم تا وضعیت آن‌ها حادتر نشود.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های استان قم دچار کمبود پزشک نیستیم و به وضعیت پزشکانی که اقدام به بستن مطب‌های خود کردند در کمیسیون خاصی براساس قانون نظام پزشکی رسیدگی می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: نامه بسته شدن حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران صادر شده است.

ابرازه با اشاره به آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان قم اظهار کرد: هم اکنون 881 بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون تست 920 نفر در قم در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای بحران کرونا حدود 18 هزار و 700 نفر به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های استان قم مراجعه کردند و 6 هزار و 643 نفر کمتر از 24 ساعت در این اورژانس بودند و سه هزار و 370 نفر هم به بخش‌های بیمارستان‌های استان برای بستری انتقال یافتند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17438
اخبار مرتبط

نظرات شما