در ادامه روند قم هراسی؛

آمارسازی دروغ به سبک ایسنا!

خبرگزاری ایسنا بار دیگر با انتشار گزارشی قم را در بین استان‌هایی قرارداد که دارای روند صعودی در ابتلای به بیماری کرونا است، گزارشی که با انتشار آمار واقعی صحت آن زیر سؤال رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مبارزه و مقابله با کرونا، امروز به یک هدف اصلی در جهان تبدیل‌شده است، به‌طوری‌که تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا بر روی روش‌های مهار این ویروس و بیماری تمرکز کرده‌اند و به نظر می‌آید فناوری و علم بشریت بتواند در سال جاری علاجی بر این ویروس منحوس پیدا کند اما این تمام ماجرای کرونا نیست.

خبرسازی و اعلام خبرهای غیرواقعی از سوی برخی رسانه‌های داخلی در کشور موجب شده است که علاوه بر رنج کرونا رنج دیگری نیز بر پیکر مردم و شهروندان تحمیل شود.

در این میان قم هراسی یکی از اصلی‌ترین هدفی بود که برخی از رسانه‌های داخلی بر روی آن تمرکز زیادی کردند به‌طوری با اعلام خبرهای غیرواقعی از حضور 700 طلبه چینی در قم و انتقال ویروس از این طریق به کشور خبر دادند، حال این‌که تعداد آمار طلبه‌های چینی بسیار پایین‌تر از این رقم بود و علاوه بر این اخیراً سفری به چین نداشته و مهم‌تر از آن این‌که تست کرونای همه آن‌ها منفی اعلام شد.

در طی روزهای اخیر بازهم قم هراسی و اعلام آمارهای غیرواقعی از سوی برخی رسانه‌ها که منبع آن خبرگزاری ایسنا بوده در دستور کار قرارگرفته است.

این خبرگزاری دیروز در خبری با عنوان" مشاهده پیک کرونا در 5 استان" به بررسی وضعیت استان‌ها پرداخته و در خبر خود آورده است: در کل کشور روند نزولی طی روزهای اخیر مشاهده می‌شود. به نظر می‌رسد چهار استان گلستان، خوزستان، کردستان و خراسان جنوبی اخیراً پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند و روند صعودی یا شروع پیک در پنج استان قم، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران، آذربایجان غربی و اردبیل مشاهده شد.





ایسنا این گزارش خود را با تحلیل آمارهای وزارت بهداشت بیان کرده است، بررسی‌هایی که به نظر می‌آید با آمار واقعی اصلاً تطابق ندارد.

در این گزارش در حالی وضعیت کرونا در قم صعودی عنوان‌شده که محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم شب گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات کرونا در قم بیان داشت: سیر نزولی در بستری بیماران مشکوک به کرونا در استان داریم، هم‌اکنون 244 بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال 63 نفر از این بیماران بد است، از تمام داروها و روش‌های درمان مورد تائید وزارت بهداشت برای درمان بیماران مبتلابه کرونا در استان استفاده می‌کنیم.

در این میان این سؤال وجود دارد که چراکه خبرگزاری ایسنا اقدام به این کارکرده است و با توجه به سوابق قبلی این خبرگزاری هیچ برخوردی با این رسانه نمی‌شود؟

چرا این خبرگزاری قبل از انتشار اخبار خود فارغ از دروازه‌بانی خبر، اقدام به انتشار اخباری می‌کند که بیش از همه قم هراسی را دنبال می‌کند؟

به‌هرحال انتظار می‌رود خبرگزاری‌های کشور در این شرایط حساس بیش از گذشته در نشر اخبار کرونا دقت کرده و فضای جامعه به‌خصوص شهرهایی که در خط مقدم کرونا قرار دارند را بیش از این متشنج نکنند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18662
اخبار مرتبط

نظرات شما