سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خبر داد:

پرداخت ۱۲ هزار میلیاردتومانی تسهیلات رونق تولید در قم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخت شده است.

سید علی‌اکبر غلامیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در چند ماه گذشته در مدیریت استان مسئله سرمایه‌گذاری به نفع حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان مدنظر بود تا جایی که جلسات ستاد تسهیل و موانع تولید استان به ریاست استاندار هر هفته برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: در این جلسات واحدهای تولیدی که مشکلات مختلف اعم از تسهیلات و یا هر مسئله‌ای که مانع تولید می‌شود داشتند حضور پیدا کرده و مشکلات را مطرح می‌کنند و با نظر استاندار و دستگاه‌های مربوطه مانند اداره کل سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل امور اقتصادی استانداری و با حضور نمایندگان بانک‌ها موضوع بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درنهایت استاندار برای رفع مشکلات دستورات لازم را صادر می‌کند البته رونق تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است.

غلامیان تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ تعداد زیادی از واحدهایی در جلسات ستاد تسهیل حضور پیدا کردند و مصوب شد که به این واحدها تسهیلات پرداخت شود و در نهایت  ۸۷۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که طبق آمار ۸۵ درصد واحدهایی که در این جلسات مشکلات آنها مطرح و بررسی شده است تسهیلات دریافت کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطرنشان کرد: تسهیلات رونق تولید دو بخش است برخی از آنها در ستاد تسهیل حضور پیدا کرده و مشکلات واحدهای تولیدی را مطرح می‌کنند که پرداخت تسهیلات به این واحدها در این جلسه مصوب می‌شود، برخی از واحدهای تولیدی نیز شخصاً به بانک مراجعه کرده و تسهیلاتی را دریافت می‌کنند، رقم ۸۷۶ میلیارد تومان تنها تسهیلات پرداخت شده مصوب در جلسات ستاد تسهیل استانداری است و تسهیلات پرداخت شده به‌صورت کلی به واحدهای تولید بیش از این رقم است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۲ بیش از ۹ هزار و صد  میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید توسط بانک‌های قم به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

غلامیان گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت در بخش حل موانع تولید و کمک به چرخه اقتصادی تسهیلاتی بوده است که از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه پرداخت شده که تسهیلات تکلیفی هستند که این تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن‌ماه سال گذشته، یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: بقیه تسهیلات‌ نیز که در نوبت پرداخت بوده و به دلایلی پرداخت نشده است در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی عنوان داشت: تسهیلات پرداخت شده در بخش رونق تولید، خوداشتغالی و مشاغل خانگی بوده است در بخش خوداشتغالی و مشاغل خانگی نیز بخشی از طرف استانداری و بخشی نیز از طریق سازمان‌های حمایتی به بانک‌ها معرفی شدند و بخشی نیز مستقیماً به بانک‌ها مراجعه کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تأکید کرد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تقویت مشاغل خانگی و خرد برای توانمند کردن اقتصاد بوده است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه نیز در بخش مشاغل خانگی ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48287
اخبار مرتبط

نظرات شما