کرونا؛ نمایان شدن چهره واقعی غرب و نمایش مهربانی و ایثار ملت ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ، محمدحسین ابراهیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی قم طی یادداشتی نوشت: مدتی است مهمان ناخوانده‌ای شکل زندگی بشر را تغییر داده است. در شرایطی که اکثر کشورهای دنیا درگیر ویروس کرونا هستند، خبرهای گوناگونی از نقاط مختلف جهان به گوش می رسد. اخبار و تصاویری که شکل واقعی فرهنگ غرب را نشان می‌دهد و شخصیت ساختگی آنها را زیر سوال می برد.

تاریخ این را به ما نشان می‌دهد که اروپا و آمریکا همواره با صحنه سازی‌های متعدد دروغین، که در آن تصویری کاملا ایده آل و موفق از جامعه خود نشان می‌دهند؛ به دنبال مشغول کردن اذهان مردم جهان هستند.

* نقاب به ظاهر زیبای غرب وحشی از صورتش افتاد

ویروس کرونا مجسمه به ظاهر زیبای فرهنگ غرب را در هم شکست و نشان داد که حتی مردم برای تهیه تعدادی ماسک به جان هم افتادند. فروشگاه های برخی از کشور های اروپایی مورد هجوم مردم قرار گرفتند و پس از مدتی دولت شان با بحران کمبود اقلام و وسایل مورد نیاز مردم مواجه شد.

فرماندار یکی از ایالت های آمریکا در مصاحبه ای از وضعیت بحرانی شهر می گوید. یکی از ایرانیان ساکن آمریکا فیلمی از صف های طولانی که پشت درب فروشگاه ها ایجاد شده را مخابره می کند و از گروه های جهادی جمهوری اسلامی ایران درخواست می کند تعدادی بسته معیشتی برای مردم آمریکا ارسال نمایند.

آمریکای پوشالی اکنون در صدر مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد. همچنین باید اشاره کرد که پس از آمریکا کشورهای اسپانیا، ایتالیا و آلمان بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

اکنون پرسش ما از مدعیان روشنفکری این است که چه توجیهی برای این رفتار ها دارند؟

در شرایطی که اروپا علی رغم تعهدی که به کشورهای عضو اتحادیه اش داده است، نه تنها به کشور ایتالیا کمکی نکرد بلکه برخی کشورهای عضو اتحادیه به راهزنی از محموله هایی که قرار بود به ایتالیا وارد شوند پرداختند، حال چگونه آنها قرار است به ایران کمک کنند؟!

چرا وقتی وضعیت ما در مقابله با ویروس کرونا از آنها بهتر است ( در شرایطی که آنها در ابتدائیات نیاز مردم خود مانده ‏اند)  اظهار تذلل کرده و صحبتِ اثر مخرب تحریم ها بر بیماران در ایران را پیش بکشیم و به گدائی از صندوق جهانی بپردازیم؟!

* فرهنگ مبتذل غرب ثمره اش این است که می بینیم

و اما امروز جمهوری اسلامی ایران باهمت جوانان انقلابی در حال انجام یک رزمایش تاریخ ساز است.

حال و هوای این روز های ایران بسیار شبیه به دوران دفاع مقدس است.

دفاع مقدسی که حضرت امام خمینی(ره) آن را با جوانان تربیت شده مکتب اسلام  پیش برد و به سرانجام رساند.

از ابتدای بحران کرونا در ایران، شاهد آن هستیم که هزاران نفر در راه کمک به هموطنان مان در حال مجاهدت و تلاش هستند. گروه های جهادی متعددی که در زمینه های مختلفی در حال خدمات رسانی به مردم هستند. از برپایی کارگاه های تولید ماسک گرفته تا تهیه بسته ها معیشتی برای خانواده های کم درآمد.

کجای دنیا چنین رفتار هایی وجود دارد؟ این حجم از محبت و مهربانی کم نظیر است.

اوایل اسفند ماه یکی از موضوعاتی که با آن روبرو بودیم تغسیل فوتی های ویروس کرونا بود. با توجه به صحبت هایی که در مورد ویروس کرونا می شد و ترسی که در جامعه رخ داده بود، به نظر می رسید که در انجام اعمال فوتی های این ویروس مشکلاتی به وجود بیاید.

در چنین وضعیتی با خبر شدیم که گروه های متعددی از طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور داوطلبانه مامور به انجام این کار شدند و بعد از گذشت چند روز هیاتی ها و بسیجیان سراسر کشور در این حوزه ورود پیدا کردند.

این پدیده ها تاریخ ساز هستند.

بحران کرونا همان اندازه که چهره واقعی فرهنگ غرب را نمایان کرد، باعث شد تا صحنه های کم نظیری از محبت، مهربانی، ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران که برگرفته از فرهنگ اسلامی است بار دیگر نمایان شود.

البته در کنار این حرکات و فعالیت های جهادی، اقدامات خوب و تحسین برانگیزی در برخی از نهاد های جمهوری اسلامی انجام شده است. از جمله  آن ها تخصیص بیست درصد حقوق فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین قوه قضائیه برای رفع مشکلات ایجاد شده می باشد.

* فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت این جوان هاست

ما معتقدیم فعالیت های کم نظیری که امروز در بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران مشاهده می شود، که اغلب آن توسط جوانان شکل گرفته، حاصل تربیت نیروهای مومن متعهدی است که در بستر انقلاب اسلامی رشد نموده اند.

در دوران دفاع مقدس پس از پیروزی در عملیات طریق القدس ( فتح بستان )، حضرت امام خمینی(ره) نامه ای را خطاب به رزمندگان می نویسند که در آن اشاره شده است به این مطلب که : فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت این جوان هاست.

ما جوانان دهه هفتادی و هشتادی که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشتیم و در دوران جنگ نبودیم و آن صحنه ها را از نزدیک ندیدیم، اکنون در میدان مبارزه با بحران ویروس کرونا به راحتی می توانیم فتح الفتوح انقلاب اسلامی را با چشمان خود ببینیم  و آن را از نزدیک لمس کنیم.

انقلاب اسلامی یعنی همین. انقلاب اسلامی یعنی تربیت انسان هایی که در امتداد مسیر حرکت اسلام قدم بر می دارند و در راه خدا تلاش و مجاهدت می کنند.

امروز جمهوری اسلامی ایران باهمت جوانان انقلابی در حال انجام یک رزمایش تاریخی است. انشاءالله و به حول قوه الهی بار دیگر از بحران پیش رو ، که به گفته رهبر معظم انقلاب ویروس کرونا امتحانی برای ملت ها و دولت های جهان است، سربلند  و پیروز خارج می شویم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18667
اخبار مرتبط

نظرات شما