برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با سخنرانی حجت‌الاسلام رستمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام محمدمهدی صالحی، معاون فقید فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این مراسم با اشاره به آیه شریفه «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ»، گفت: رحلت از دنیا سرنوشت محتوم همه ماست اما در این میان کسانی برنده اند که بتوانند از این فرصت در مسیر بندگی و تقرب خداوند به خوبی استفاده کنند.

* نمونه مجسم محاسبه و مراقبه

وی افزود: حجت الاسلام صالحی از افرادی بود که به عنوان سرباز واقعی عرصه جهاد فرهنگی به بهترین نحو از فرصت محدود 40سال عمر خود بهره برد و از نمونه های مجسم محاسبه و مراقبه رابطه خود با خدا و مردم بود.

 رییس نهاد رهبری در دانشگاه ها با اشاره به واکنش های متعدد دانشجویان، آشنایان و اطرافیان مرحوم حجت الاسلام صالحی نسبت به خبر درگذشت ایشان، تصریح کرد: عکس العمل ها نسبت به فقدان نابهنگام و غیرقابل باور حجت الاسلام صالحی نشان می دهد مطابق توصیه معصومین(ع) ایشان به گونه ای زندگی کرد که در زمان حیات، همه مشتاق و دلتنگش می شدند و اکنون در فراقش گریان هستند.

* انقلابی‌گری همراه با عقلانیت

حجت الاسلام رستمی در تبیین منش شخصیتی حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: ایشان در عین دغدغه مندی و تلاش مجدانه و مجاهدانه در راستای اهداف انقلاب، قائل به عقلانیت نیز بود و 
از رفتارهای غیرمنطقی نیروهای انقلابی گلایه داشت. 

 * حضور با اشراف و اطمینان بخش

وی با اشاره به آیه شریفه « وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِراً إِلَی اللهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللهِ...» خاطرنشان کرد: هر حرکتی که نقطه نهایی و افقش، دین خدا و مکتب پیامبر(ص) باشد هجرت و جهاد در راه خداوند محسوب می شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انسان های مومن مجاهد به ویژه در حوزه فرهنگی در این شمار قرار می گیرند.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه ها با اشاره به مجاهدت دلسوزانه و خستگی ناپذیر حجت الاسلام صالحی در این راستا افزود: حضور ایشان در هر زمینه ای با اشراف و اطمینان بخش بود به گونه ای که وقتی کاری به ایشان واگذار می شد، خیالمان راحت بود که به درستی به سرانجام می رسد. 

حجت الاسلام رستمی یادآور شد: معاون فقید فرهنگی سیاسی نهاد رهبری، با اینکه به دلیل استعداد و نبوغ خود از همان ابتدای مسیر زندگی گزینه های فراوانی برای انتخاب، پیش رو داشت اما مسیر طلبگی را انتخاب کرد تا بتواند در راستای دغدغه اش نسبت به آگاهی بخشی عمیق و دقیق به جامعه و خصوصا جوانان گام بردارد.

وی همچنین با اشاره به سنگینی مصیبت و فقدان حجت الاسلام صالحی، گفت: انسان ها معمولا در مواجهه با مصایب بزرگ، حقایق وجودی شان را بروز می دهند که بعضا به تزلزل باورها منتهی می شود اما در جریان مصیبت درگذشت حجت الاسلام صالحی، شاهد مواجهه همراه با صبر، ایمان، باور به معاد و الگوگیری از اهل بیت(ع) از خانواده ایشان بودیم که حقیقتا برای ما درس آموز بود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18967
اخبار مرتبط

نظرات شما