تخفیف ۲۰ درصدی در پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، "عادل علیپور"  ضمن تشرح جزییات شرایط پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری در بورس، افزود: پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری فرصتی مطلوب برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر است و هدف دولت از این اقدام مردمی کردن اقتصاد و بهره‌مندی مردم از بازار سرمایه می باشد.

وی با اشاره به فراخوان شماره یک واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری، اضافه کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ و مصوبات هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت، سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار می‌کند و این امر از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، انجام خواهد شد.

به گفته وی، فرصت پذیره‌نویسی از ۱۴ اردیبهشت آغاز خواهد شد و تا پایان اردیبهشت‌ماه، ادامه خواهد داشت.

علیپور ویژگی بارز این واگذاری در بورس را بهره‌مندی همه ایرانیان از تخفیف ۲۰ درصدی عنوان و خاطرنشان کرد: سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی دارای کد ملی، ۲۰ میلیون ریال، معادل دو میلیون تومان تعیین‌شده است.

وی گفت: پذیره‌نویسی برای هر فرد دارای کد ملی بدون محدودیت سنی امکان‏پذیر است و صرفا شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی نمی‌توانند در پذیره‌نویسی شرکت نمایند.

وی افزود: قیمت سهام تشکیل‌دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در روز آغاز پذیره‌نویسی، متوسط قیمت سهام در۳۰ روز گذشته با احتساب ۲۰ درصد تخفیف است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: پذیره‌نویسی برای اشخاص دارای کد معاملاتی یا همان کد بورسی از طریق کارگزاری‏‌های بورس، سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‏های حضوری و غیرحضوری بانک‏های منتخب امکان‌پذیر است و برای اشخاص فاقد کد معاملاتی از طریق درگاه‏های حضوری و غیرحضوری بانک‏های منتخب صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: داشتن کد معاملاتی برای پذیره‌نویسی الزامی نیست و متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از ۲ ماه بعد از تخصیص، امکان‏پذیر است، می‌توانند به‌تدریج طی ماه‏های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی (کد بورسی) مطابق رویه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام کنند.

وی گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همشهریان عزیز جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها جدا پرهیز کنند و پذیره‌نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری بانک‌ها انجام دهند./




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19048
اخبار مرتبط

نظرات شما