حذف 4 صفر از پول ملی در راستای رفع مشکلات مردم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (15 اردیبهشت ماه 99) در موافقت با گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور (حذف 4 صفر) اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار خوب دولت همین اصلاح ساختار پولی است امروز ارزش پول ما بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: چند صد برابر امروز نسبت به گذشته ارزش پول ما کاهش یافته است. امروز با اینکه دینار و ریال واحد پول ما است ولی امروز کسی از ‌آن استفاده نمی‌کند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اینقدر پول ما بی‌ارزش شده است که هزینه‌های چاپ پول به اندازه ارزش خود پول نیست. بعضی وقت‌ها ۵۰۰ تومان و ۲۰۰ تومان حتی صرف نمی‌کند که کسی از روی زمین پول را بردارد.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ اقدام خیلی خوب دولت باید زودتر از اینها انجام می‌شد واقعا لازم بود که مسئولان و  متولیان امر این کار را سال‌ها پیش انجام می‌دادند.

صباغیان اضافه کرد: ارزش پول ما امروز در برابر پول‌های دیگر کشورها فاقد ارزش است و این اقدام لازم است.  اگر دقت کنید مردم هم در این قضیه ناراضی هستند. یعنی اگر این کار امروز انجام شود مردم هم خرسند می‌شوند. به اعتقاد من مجلس باید امروز این اقدام دولت را تایید کند و ما هم کمک کنیم این اتفاق بیفتد.

صباغیان افزود: امروز وقت مردم و همه ما برای شمارش پول بیشتر گرفته می‌شود و در این باره  اشتباهات بیشتر است. ما اعداد را درست به‌کار نمی‌بریم. میلیارد و اعداد اینقدر سنگین هستند که به آن شکل که باید اعداد را درست به کار برد انجام نمی‌شود.

نماینده مردم بافق در مجلی گفت:‌ اینکه عنوان شد موقعی که می‌خواهیم هزینه‌ای را پرداخت کنیم، راحت آن را گرد می‌کنند و حتی اصولا همان گرد هم به طرف بالا است. یک نوع کاری است که از لحاظ اقتصادی و شرعی درست نیست.

وی گفت: اقدام خیلی خوبی که دولت پیشنهاد داده است را ان‌شاءلله مجلس تصویب کند چرا که برای این وقت گذاشته است. این لایحه ۳ سال بررسی و ۲ سال اجرا می‌شود. فرصت خیلی خوبی است و این کار باید انجام شود. این اقدام انجام شود حداقلش این است که مردم در شمارش و محاسبه و حساب کردن راحت‌تر می‌شوند

صباغیان در ادامه گفت: باید نگاه کنیم که هدف دولت چیست؟ به هر حال در مسائلی که مطرح می‌شود به‌طور مثال گفتند که مشکلات اقتصاد، مگر ما مشکلات اقتصادی نداریم. پس مجلس هیچ‌ اقدامی انجام ندهد؟ خب خود همین کار در راستای رفع مشکلات مردم است. چرا که یکی از مشکلات مردم همین است و خیلی هم هزینه ندارد.

وی در خاتمه گفت: اجازه دهیم دولت این کار را انجام دهد. از نمایندگان تقاضا دارم به این رای موافق بدهند تا گره‌ای از مشکلات مردم باز بشود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19089
کلیدواژه: حذف مشکلات ارزش پول
اخبار مرتبط

نظرات شما